Bol šéfom online reklamy v najväčšom mediálnom dome, dnes pomáha aj lokálnym firmám
Keď Lukáš Bednár začínal ešte ako študent pracovať v mediálnych agentúrach, jeho rodina a priatelia nevedeli kde reálne pracuje. Marketing bol vtedy, takpovediac, v plienkach. Bol mimoriadne časovo vyťažený, najmä počas pôsobenia na pozícii šéfa online reklamy v najväčšom vydavateľskom dome na Slovensku. Dnes sa venuje koučingu a nastavovaniu marketingových stratégií aj pre lokálne podniky. Ako vie v marketingovej oblasti pomôcť napríklad aj firmám v Piešťanoch?
Prvý web pre rodinnú firmu
Lukáš Bednár sa s citom pre marketing a podnikanie zrejme už narodil. Na základnej škole sa začal venovať programovaniu a vytvoril webstránku pre rodinnú firmu. Ako sám hovorí, dnes by sa za ňu možno hanbil, no vtedy to malo zmysel, pretože mnohé firmy ešte weby nemali a tie, ktoré ich mali, boli nefunkčné a nekvalitné. “Keď bola stránka pripravená, začal som sa zaujímať o SEO a PPC. Napriek tomu, že som mal len 15 rokov, investoval som 2.000 korún z vlastného vrecka do online reklamy. Táto investícia sa jednoznačne vyplatila pretože firma získala nových zákazníkov. Dnes je online prezentácia samozrejmosťou, no základné princípy ostávajú rovnaké,” vysvetľuje Lukáš.
Zdroj: www.lukasbednar.com
Nielen úspechy, ale aj pády
Lukáš začal svoju kariéru budovať prakticky ešte v detstve. Prešiel si niekoľkými pozíciami v mediálnych agentúrach, získaval kontakty, zaujímavé pracovné príležitosti a za svoj kariérny vrchol považuje pozíciu obchodného riaditeľa v najväčšom mediálnom dome na Slovensku. Nie vždy to však išlo hladko. “Dvakrát som vyhorel a dlho som to tajil. V 25-tich rokoch som sa za to jednoducho hanbil. Zo začiatku som to bral ako koniec mojej dravosti a nevidel som za horizont,” vysvetľuje.
Pred vyhorením bol na vrchole kariérne aj finančne. Pracoval však do neskorých nočných hodín, emaily posielal aj na križovatke na červenej a notebook so sebou nosil aj do posilňovne. Myslel si, že musí využiť každú minútu, až kým telo nepovedalo dosť. “Po konzultáciách s lekármi som pochopil, že som vyhorel z prepracovanosti. Toto obdobie mi ukázalo skutočné hodnoty v živote. A medzi nimi nie je ani drahé auto, luxusná dovolenka či neustály kariérny rast,” hovorí a dodáva, že mu dlho trvalo kým našiel balans medzi prácou a súkromím.
Nové plány a vlastné projekty
Keby sme sa Lukáša spýtali pred 15 rokmi, čo pre neho znamená úspech, zrejme by odpovedal inak. Dnes, aj vďaka mnohým pracovným skúsenostiam a životným lekciám hovorí, že úspech je individuálna záležitosť, a každý ho vníma inak. On osobne ho vidí v neustálom napredovaní, prekonávaní seba samého a vnútornej spokojnosti. “Veľa mojich klientov mi hovorí, aj oni by chceli žiť v pozitívnejšom nastavení, nebáť sa odísť z teplého pracovného miesta, ísť si za svojimi snami a žiť úplne obyčajný život, ako ja. Navštíviť babku na bicykli, pracovať z domu v teplákoch a nebáť sa to zverejniť. Pre mňa je práve toto definícia úspechu. Autenticita, zmysluplná práca, štúdium,” hovorí Lukáš s nadšením.
Práve dlhodobé sny a nadobudnuté skúsenosti mu dopomohli k tomu, aby po tridsiatke robil už len to, čo ho skutočne baví. Dnes sa teda venuje osobnému brandingu, koučingu, pomáha neziskovkám, venuje sa študentom, ale predovšetkým nastavuje marketingové stratégie a pomáha v online reklame aj malým firmám či lokálnym podnikom.
Všetko čo firma potrebuje
Okrem všetkých svojich koučovacích a konzultačných aktivít, ktoré sa nachádzajú na www.lukasbednar.com, tento rok spustil aj platformu www.digiskilly.sk, ktorá spája seniorných odborníkov z oblasti marketingu. “Na DigiSkilly.sk nájdu firmy všetko čo potrebujú pre svoj marketing. Zabezpečujeme Google školenia či školenia sociálnych sietí, nastavujeme PPC kampane, vytvárame krátkodobé či dlhodobé stratégie,” vysvetľuje Lukáš Bednár.
Platforma okrem toho poskytuje napríklad aj kurzy prvej pomoci, ako tip na netradičný teambuilding pre firmy. Obľúbenou aktivitou sú aj DigiRaňajky vo firme, teda chutné jedlo a diskusia o LinkedIn, PPC reklame či sociálnych sieťach.
(inz.)