Víťazný návrat P. Nemca na Slovakia Ring vo vypožičanom aute
Piešťanský automobilový pretekár Patrik Nemec sa po ročnej pauze opäť predstavil na okruhu Slovakia Ring. Zo svojich pretekárskych kvalít však nestratil nič a na Veľkej Cene Slovenska 2015 ovládol svoju kategóriu a celkovo sa umiestnil na siedmej priečke. To všetko dosiahol na vypožičanom aute Praga R1, v ktorom sedel prvýkrát, nakoľko mal so svojím Seatom Leon technické problémy. Viac nám o kurióznej situácii, ktorá sa vyskytla počas pretekov, porozprával v exkluzívnom rozhovore.
► Po ročnej pauze ste sa opäť predstavili na Slovakia Ringu na Veľkej cene Slovenska. Chýbalo vám pretekanie na okruhu?
Išli sme tam v rámci srandy. S kolegom Vladom Hybáčkom sme mali pretekať v triede do 2000 kubických centimetrov so Seatom Leon (dvojliter, atmosferický). Jedny preteky mal ísť v sobotu Vlado a v nedeľu som si za volant mal sadnúť ja. Priebeh nám však trošku zmenil plány.
► Priblížte nám, čo sa udialo?
V piatok boli voľné tréningy, Vlado absolvoval v sobotu aj kvalifikáciu, aj preteky. V kvalifikácii mal druhý najlepší čas a celkovo aj skončil na druhom mieste. Sobota sa tak pre nás skončila celkom úspešne. Po pretekoch sme šli k technikom na kontrolu a zrazu sme nemohli auto naštartovať. Zisťovali sme, čo sa deje, a prišli sme na to, že je niečo s tesnením pod hlavou valcov. Unikal nám olej do vody, takže auto bolo nepoužiteľné a ja som nemohol v nedeľu štartovať.
► Čo sa odohralo potom?
Najskôr sme to odpískali. Mne to však nedalo, obvolal som známych, čo majú lepšie autá, a o pol druhej ráno sa nám podarilo vybaviť vozidlo od Teamu Praga. Oni sa zúčastnili len sobotňajších vytrvalostných pretekov. A na nedeľu v triede D4 +2000 bolo voľné. Dohodli sme sa a dá sa povedať, že sme o druhej ráno na párty vybavili auto na moje ranné preteky. (smiech)
► Môžete nám priblížiť auto, do ktorého ste teda napokon nasadli?
Bola to Praga R1, dvojliter, atmosferický – 240-koňové žihadlo. Malo ešte menej koní ako náš Seat Leon, no keďže je to špeciálne auto, lepšie brzdilo, bolo ľahšie a sedelo vynikajúco v zákrutách. Je to tiež monokok, niečo ako formula.
► Nebolo to náročné sedieť v novom aute a hneď aj pretekať?
Ráno som išiel jeden desaťminútový tréning, polhodinu nato meraný tréning a popoludní normálne preteky. V aute som sedel prvýkrát a hneď som spravil taký istý čas, aký jazdili oficiálni jazdci z Pragy. To však nebolo všetko. V hlavných pretekoch som
ovládol svoju triedu a celkovo som skončil na siedmom mieste.
► V aute ste sedeli prvýkrát a ani zďaleka nebolo v štartovom poli obsahovo najsilnejšie, váš výsledok je teda určite výborný…
Je to tak. V mojej kategórii bol napríklad aj Mercedes SLS, ktorý mal takmer 700 koní. Na rovine som nemal šancu, ale v zákrutách som ho predbiehal. Pokojne aj z vonkajšej strany, keďže moje auto ohromne držalo na ceste.
► Zrejme to nenechalo chladných ani motoristických odborníkov a nadšencov. Aké ste mali na svoj výkon ohlasy?
Boli parádne. Dokonca ma z Teamu Praga pozvali na ďalšie preteky do Brna, aby som za nich štartoval ako fabrický pilot.
► Aká je teda vaša ďalšia budúcnosť? Uvidíme vás v podobných pretekoch častejšie?
Teraz som mal ročnú pauzu, sem-tam som testoval nejaké autá, no nesúťažil som. Zatiaľ z toho nerobím nejaké závery, ale dá sa povedať, že som si potvrdil svoje jazdecké kvality. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť. Zatiaľ sa venujem mojim deťom, ktoré pretekajú na motokárach, a vychovávam nové motoristické nádeje.