Sociálna poisťovňa zverejnila Covid semafor pre fungovanie pobočiek
Sociálna poisťovňa v súvislosti so šírením pandémie koronavírusu a zavedením núdzového stavu zverejnila na svojej webovej stránke prehľadný Covid semafor pre fungovanie pobočiek.
Klienti sa v semafore rýchlo zorientujú a dozvedia sa, v akom režime funguje pobočka, ktorú chcú kontaktovať. „Sociálna poisťovňa bude Covid semafor pravidelne aktualizovať, preto odporúčame klientom, aby sa pred plánovanou návštevou pobočky oboznámili s aktuálnou situáciou. Pobočky sú rozdelené do skupín zelená, oranžová a červená a každá skupina funguje v inom režime,“ uviedol v tlačovej správe hovorca Sociálnej poisťovne Pavel Machava.
Zelené pobočky fungujú pre verejnosť v štandardnom režime otváracích hodín za dodržiavania prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení.
Na oranžové pobočky sa vzťahuje sprísnený Covid režim. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky.
Červené pobočky majú prísny Covid režim. Rovnako na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky, klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky. Okrem toho sú však pre klientov upravené aj úradné hodiny: denne od 8.00 do 11.00 h s výnimkou stredy, kedy je pobočka otvorená od 13.00 do 16.00 h.
Všetky pobočky a vysunuté pracoviská Sociálnej poisťovne v čase pandémie fungujú za prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení (rúška, dezinfekcia, odstup). V pobočkách je zákaz vstupu rodičov s deťmi a zákaz súkromných návštev. Pokladnice nepreberajú hotovosť. Sociálna poisťovňa odporúča klientom, aby úhrady vykonávali formou bezhotovostného prevodu. Poisťovňa odporúča vo všetkých prípadoch, keď je to možné, uprednostniť kontakt s pobočkami Sociálnej poisťovne prostredníctvom e-mailu, e-schránky, pošty alebo telefonicky.
(SITA)