Ľudí lákal do parku úžitkový dizajn
Mnohí z nich mali od vypuknutia pandémie práve v Piešťanoch prvú možnosť predstaviť svoje výrobky ľuďom. Winterparáda sa síce niesla v znamení hygienických opatrení, neubralo jej to však z návštevnosti ani atraktivity.
Mestský park ožil minulý víkend úžitkovým dizajnom. Na stoloch sa objavila keramika, oblečenie, doplnky, šperky, pokrmy, hračky, obrazy a mnoho ďalších vecí, ktoré vytvorili šikovné ruky kreatívnych a talentovaných ľudí.
Vstup do ohraničenej zóny bol bezplatný, no bol regulovaný. Organizátori každého vyzvali, aby si nasadil ochranné rúško a vydezinfikoval si ruky, pričom bez toho mu vstup umožnený nebol. Na to, aby sa medzi stánkami nezhromažďovalo príliš veľa ľudí, slúžil „kartičkový systém“. Každému pri vstupe dali do ruky kartičku, ktorú musel pri odchode vrátiť. Tých bolo v obehu 300, a tak sa nemohlo stať, že by bolo v označenom priestore viac ľudí súčasne. Kartičky po „použití“ dezinfikovali.
„Naším cieľom je najmä podporiť lokálnych dizajnérov, ktorí majú vlastnú značku, dizajn manuál, vlastný eshop,“ priblížila zámer akcie jedna z organizátoriek Jana Frankovičová, ktorá ju pripravuje spolu s Katarínou Gálovou. Títo predajcovia boli podľa slov organizátorky veľmi radi, že sa mohli odprezentovať ľuďom naživo, pretože Winterparáda bola tento rok prvou podobne zameranou akciou od vypuknutia pandémie.
Ocenili to i návštevníci. „Myslím si, že sme mali o sto percent vyššiu návštevnosť ako minulý rok v lete. Posunuli sme sa aj bližšie k centru,“ skonštatovala Frankovičová. Tento rok sa akcia uskutočnila nie pozdĺž hlavnej aleje, ale medzi alejou a Domom umenia, neďaleko od múzea.
Okrem nákupov si návštevníci mohli zacvičiť jogu, vypočuť klavírne skladby, prípadne sa dať skrášliť hennou.