Športovanie: Na drahovskú hať len po pravej strane
Leto so sebou prirodzene prináša zvýšený záujem o exteriérové športové aktivity. Nielen plavci si prídu na svoje vďaka slnkom rozohriatym vodám, ale horúce dni prajú i cyklistom, korčuliarom, kolobežkárom či bežcom. Jedným z najobľúbenejších smerov, ktorým sa rekreační športovci v Piešťanoch vydávajú, je Hať Drahovce. Cyklochodníkom vybudovaným už pred mnohými rokmi vyrážajú v ústrety zážitkom jednotlivci i celé rodiny.
V mieste, kde sa športovci presúvajú okolo Lodenice a o cestu sa delia s autami o motorkármi, nedávno opravili asfaltové výtlky. Najmä v najfrekventovanejších časoch je to krok k zvýšeniu bezpečnosti, keďže samostatný chodník pre „nemotorových” ľudí v tomto mieste zatiaľ chýba. Tento úsek však zostáva poriadne problematický po daždi. Korčuliari si iste dvakrát premyslia, či sa otočiť alebo prekráčať okolo obrovskej kaluže po trávniku.
A kým pravý breh Váhu je skutočne veľmi obľúbený a vo vymedzenom čase vodohospodári sprístupňujú hať, aby športovci mohli obísť Sĺňavu dookola, mnohí sa práve v oblasti hate už roky otáčajú.
Ani po vyše desiatich rokoch, odkedy je kolokruh sprístupnený, sa nepodarilo upraviť chodník na ľavom brehu vodnej nádrže do, povedzme, zjazdného stavu. Ten aktuálny je počas bicyklovania totiž vhodný na lamentovanie nad vynatriasanou kostrčou.
Pýtali sme preto vodohospodárov, ktorí chodník majú v správe, či nepripravujú pre športovcov nejaké príjemné prekvapenie.
„Budovanie chodníkov alebo cyklochodníkov v predmetnej lokalite má v zámere Mesto Piešťany, ktoré požiadalo Slovenský vodohospodársky podnik, š. p., o vyjadrenie sa k projektovej dokumentácii pod názvom Kolokruh Piešťany – Sĺňava v roku 2017. S vydaním stavebného povolenia na predmetnú stavbu sme súhlasili za dodržania zákonných podmienok,” uviedol Marián Bocák, hovorca vodohospodárov.
Stavebné povolenie napokon Mesto Piešťany v roku 2017 aj vydalo, no vzápätí ho okresný úrad zastavil. Dôvodom bolo, že radnica v tom čase predložila projektovú dokumentáciu, v ktorej neboli detailné výkresy projektanta oprávneného projektovať dopravné stavby. Podľa oficiálneho vyjadrenia teda chýbali najmä výkresy s presnými rozmermi jednotlivých komunikácií alebo výkresy s polomermi výjazdov a pripojení na veľké cesty. Projektová dokumentácia podľa vyjadrenia nemala vyriešený ani spôsob pohybu chodcov a cyklistov, čiže v podstate všetky dôležité veci.
Či súčasné vedenie radnice plánuje pokračovať v projekte, sa nám do uzávierky zistiť nepodarilo. V rozpočte mesta je však na tento rok vyčlenených sedemtisíc eur na projektovú dokumentáciu a 43-tisíc na prepojenie pešieho a cyklochodníka na Lodenici a sedemtisíc na projektovú dokumentáciu nazvanú kolokruh.