Zázračné hrnce len za tritisíc eur? Nekúpte ich
PIEŠŤANY – Len pred pár dňami sa v hoteli Magnólia konala „prezentácia najmodernejších trendov v oblasti prípravy jedál“ istej zvolenskej spoločnosti. Pozvaných hostí, zväčša staršie manželské páry, zlákala slávnostná večera a ponuka – mobil zadarmo – to všetko vraj pri príležitosti 10. výročia založenia firmy, ktorá vlastní certifikát na výrobu titanového a wolframiového riadu. To sme sa však dozvedeli až na mieste.
Pri stoloch sedeli najmä starší
Ľudia dostali pozvánky poštou na domácu adresu. Mnohým nebolo jasné, kde ich Zvolenčania vypátrali. Ale keďže mnohých oslovujú telefonistky s rôznymi anketami v akúkoľvek dobu, nad týmto už iba mávli rukou. Jednu pozvánku sme dostali aj my, potvrdili sme ju podľa priložených inštrukcií – telefonicky. „Bude vás sprevádzať manžel?" znela otázka na druhom konci „drôtu". „Nie, prídem s kolegyňou…" Už pri prvej komunikácii nastal problém. Pani zo spoločnosti, ktorá vraj pozná tajomstvo zdravého domova, nám prízvukovala, že lepšie je prísť s partnerom. Napokon sme ju presvedčili, že manžel nemá čas, dobrá bude aj kolegyňa. Naveľa súhlasila.
V miestnosti boli dva rady stolov, takmer pri každom z nich sedeli starší ľudia. Pred nimi boli poukladané blýskavé riady tretieho tisícročia s dnom hrubým osem milimetrov. Dozvedeli sme sa, že sú odliate na Slovensku zo zmesi hliníka, kremíka a magnézia, ktorá zaručuje optimálny rozvod tepla po celom riade so špeciálnou antiadhéznou vrstvou proti pripaľovaniu. Na konci stola sa nachádzal menší robot s pekelne ostrým rotačným nožom a planžetami, ktoré zrejme pomelú všetko, na čo sa v špajzi pozriete.
Stali sme sa svedkami perfektne prepracovanej prezentácie zdravej výživy zhotovenej v kráľovskej i dôchodcovskej súprave pozostávajúcej z niekoľkých kusov zázračných hrncov. Usmievavá a veľmi presvedčivá brunetka nás informovala, že kráľovská sada, v ktorej bolo vyše 20 nádob, stojí okolo tritisíc eur. Dôchodcovskú kombináciu ponúkala o polovicu lacnejšie. Šťastlivci, ktorí zrealizujú dve prvé objednávky, mali získať výraznú, až 50-percentnú zľavu. Okrem toho na hrnce, v ktorých sa upečie perník priamo na platničke sporáka za 16 minút, prisľúbila prezentujúca dáma ďalšiu výraznú zľavu.
Lákadlom bol aj mobil
Jednu zľavu získali aj naši susedia. „Vezmite si ju, my ju nechceme," povedal nám opatrný starý pán, ktorý mal za sebou už jednu podobnú skúsenosť z kúpy iných podobných produktov. „Nevesta by nám doma vynadala, že sme sa opäť nechali nachytať. Asi pred pol rokom sme si objednali hrnce za nekresťanské peniaze a potom, keď sme si to doma rozmysleli, mali sme problém s ich vrátením. Nemohli sme preto ani spávať, čo sme si to vyčítali, vzali sme si ich na splátky, pretože naše dôchodky by nám na ne nestačili," dodal potichu chlapík. Na stole pred ním bol v škatuli zabalený nový mobil. Aj nám ho ponúkli ako darček výmenou za podpis zmluvy, v ktorej sa obdarovaní zaväzovali, že zoženú ďalšie dva páry na podobnú prezentáciu.
Spoločnosť takýmto spôsobom získala nielen ich adresu, ale aj rodné číslo a podpis. „Nemusíte sa obávať podpísať tento papier, nie je to žiadna zmluva, dokument slúži iba pre naše interné účely, aby sme vedeli zdokladovať, komu sme náš darček – mobil odovzdali," presviedčala nás už trošku znervóznená pani. Keď sme darček odmietli, vzala zmluvu aj papier a tvárila sa, že jej to neprekáža. Naši susedia si však mobil prebrali a zmluvu podpísali bez toho, aby si vopred prečítali, o čo ide. „Nevesta nám hovorila, nič nepodpisujte! A zase sme ju nepočúvli, ale hádam má tá pani pravdu, veď kde budeme zháňať ďalšie dva páry," bedákal sivovlasý pán, ktorého zrejme presvedčila vidina nového mobilu.
Na večeru sme už nečakali
Na názornej prezentácii sme sa potom dozvedeli, že ušetríme nielen na energiách, ale aj na spotrebe oleja, a zároveň sa budeme oveľa zdravšie stravovať. Nedostaneme Alzheimerovu chorobu, pretože sa vyhneme konzumácii vylúpeného teflónu z panvíc. „Zahoďte svoju starú teflónovú panvicu, len čo na nej zbadáte prvý škrabanec! Pri varení sa z neho uvoľňujú škodliviny do jedla," upozorňovala nás. A pozvala nás aj k stolíku s ďalším zázrakom – remoskou, čo vyhrala prvú cenu vo Frankfurte nad Mohanom. Boli tam aj špeciálne sklené pokrievky, čo znesú aj 260 stupňov Celzia. Riady sme si mohli poprezerať, aj sa ich dotknúť. Ochutnali sme i rýchlu omeletu, perník a nadchýnali sa mega rýchlo postrúhaným cesnakom na robote, ktorý sme mohli získať zdarma, ak si kúpime hrnce.
Potom si mladá dáma prisadla k prvému zo stolov aj s cenníkom, v ktorom boli nakombinované rôzne zľavy. „Neodchádzajte, prosím, čaká vás ešte večera, prídem ku každému stolu a budem odpovedať na všetky vaše otázky," poprosila prítomných. Pri prvom stole sa zdržala dosť dlho. Možno aj polhodinu. Za ten čas sme sa zoznámili s našimi susedmi, ktorí nám prezradili, že ich deti si stavajú nový dom. Povedali sme si aj ďalšie dôvernosti a pani ešte stále sedela prehovárala ľudí okolo prvého stolíka. Potom prešla k ďalšiemu. Uplynula ďalšia polhodina. K nášmu stolu prišla v okamihu, keď už mala za sebou jednu úspešnú objednávku, ku ktorej priložila grátis aj spomínaný kuchynský robot.
Predložila nám farebný cenník aj s nakreslenými sadami hrncov, zaliaty vo fólii, v ktorom sme sa nevyznali. „Mohli by ste nám, prosím, dať k dispozícii jednoduchší cenník, z ktorého sa dozvieme, koľko stojí každý hrniec jednotlivo?" znela naša otázka. „Nie, taký vám nedám, ja som tu cenník!" zahlásila dominantne. „Tak teda ďakujeme…" A radšej sme odišli. Aj bez večere. Na ňu by sme zrejme čakali ešte ďalšie dve hodiny, a tak sme si ju pre istotu zohriali doma – na poškriabanej teflónovej panvici.
KOMENTÁR: O podobný zážitok sa s nami podelil aj jeden z čitateľov Piešťanského týždňa. „Sadu predražených hrncov za asi 40-tisíc slovenských korún z jednej takejto prezentácie priniesla pred časom aj moja svokra. Na ich kúpu jej vtedy dokonca okamžite a veľmi ochotne požičali susedia pri vedľajšom stole. Kto však nosí toľko peňazí so sebou?" pozastavil sa nad čudnými praktikami na podobných prezentáciách. Čudné sú prinajmenej aj preto, že často pozývajú na jedlo zdarma najmä starších zákazníkov, ktorým sľubujú darčeky a z „výhodného" obchodu sa potom tí zadĺžení ešte dlho
Máte aj vy podobné skúsenosti? Podeľte sa o ne s našimi čitateľmi a napíšte nám na e-mailovú adresu redakcia@piestanskytyzden.sk.