Pacienti sa sťažovali na poplatky aj zdravotnú starostlivosť
V piatich prípadoch lekári neoprávnene vyberané poplatky pacientom vrátili.
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou odstúpil v minulom roku Úradu Trnavského samosprávneho kraja na riešenie 38 podnetov, ktoré sa týkali porušenia povinností poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v kraji. Polovica z nich súvisela s nespokojnosťou pacientov s vyberaním poplatkov, poskytovaním zdravotnej starostlivosti alebo pridelením poskytovateľa podľa zdravotného obvodu. Vyplýva to z informatívnej správy, o ktorej budú rokovať krajskí poslanci 6. februára.
Zo štrnástich podnetov, ktoré sa týkali platenia, bol v deviatich prípadoch vyberaný poplatok oprávnene, päť neoprávnených vrátili poskytovatelia zdravotnej starostlivosti pacientom. Ďalšia polovica podaní sa týkala nedostatkov vo vedení zdravotnej dokumentácie. Odbor zdravotníctva a humánnej farmácie kraja v tejto súvislosti viedol 19 správnych konaní, v ktorých udelil pokuty v celkovom sume 1
150 eur. V šiestich prípadoch konania zastavil, pretože sa nedostatky nepotvrdili.
Odbor zdravotníctva preveroval aj niekoľko prípadov, kedy poskytovateľ zdravotnej starostlivosti odmietol uzatvoriť dohodu s pacientom. V dvoch prípadoch argumentoval prekročením únosného pracovného zaťaženia, v troch prípadoch odmietnutie zdôvodnil osobným vzťahom k pacientovi, ktorý by nezaručoval
objektívne hodnotenie jeho zdravotného stavu. Lekár samosprávneho kraja vo všetkých týchto prípadoch pridelil pacienta lekárovi, ktorý je čo najmenej vzdialený od jeho bydliska alebo pracoviska.