História populárnej hudbe od 50. rokov 20. storočia (26)
Termínom POP-ROCK je označovaná tvorba skupín snažiacich sa o kombináciu oboch žánrov smerom od popu k rocku alebo naopak. Ich hudba vychádzajúca z retrospektívneho pohľadu čerpala najmä z obdobia 50. rokov.
Za priekopníkov tohto žánru bola považovaná britská skupina 10cc, ktorá vznikla v roku 1972 v Manchestri a jej základ tvorila dvojica Eric Stewart spev, gitara a Graham Gouldman spev, basová gitara. Už prvé piesne Donna a Johnny Don’t Do It boli paródiou na hudbu 50. rokov. S treťou rockovo znejúcou skladbou Rubber Bullets sa v júni 1973 dostali na vrchol rebríčka v UK. Podarilo sa jej to napriek tomu, že bola málo vysielaná v súvislosti so sporným použitím gumových guliek Britskou armádou v Severnom Írsku. Dôkazom kombinácie žánrov v tvorbe 10cc sa stala reggae pieseň Dreadlock Holiday, ktorá v septembri 1978 skončila na vrchole rebríčka v UK.
Väčšina americkej soulovej hudby mala svoje korene v kostoloch, ktorých gospelové zbory stáli na začiatku kariéry mnohých černošských umelcov. GOSPEL predstavuje modernú formu černošskej náboženskej piesne, ktorá sa pod vplyvom rozvoja populárnej hudby a džezu rozvinula v prvej polovici 20. storočia. Gospel výrazne ovplyvnil vznik soulu a formoval individualitu černošských interpretov.
Viaceré hviezdy ako Marvin Gaye alebo Aretha Franklin v mladosti spievali v zboroch. Gospel sa dokonca presadil v americkom rebríčku popu, keď pieseň Oh, Happy Day súboru Edwin Hawkins Singers so speváčkou Dorothy Combs Morrison skončil v máji 1969 na 4. mieste a vo V. Británii dokonca na 2. mieste za piesňou Get Back, ktorú Beatles nahrali s Billy Prestonom. (Pokračovanie v budúcom čísle)