Výstavba cyklotrasy Piešťany – Vrbové: Komentáre k najnebezpečnejším úsekom

Práce na cyklotrase Piešťany – Vrbové napredujú. Vo štvrtok 11. júla sme stavbárov mohli vidieť na frekventovaných úsekoch, kde cyklotrasa pretína cestné komunikácie. Jedna partia pracovala na priecestí v Krakovanoch, ďalšia na mieste stavby „čítala“ projektovú dokumentáciu a podľa nej vykonávala kroky pri budovaní premostenia cyklotrasy pri železničnom priecestí za Piešťanmi v smere do Trebatíc a Kocuríc.

Disciplína cyklistom nehovorí nič, na Vrbovskej ceste si odsunuli zábrany a veselo sa bicyklujú po nedokončenej cyklotrase. (Autor: vd)

To už na Vrbovskej ceste v Piešťanoch oproti bráne do mestského záhradníctva prekračovali zábrany označujúce stavenisko nedočkaví cyklisti, aby sa povozili po ešte sotva vytvrdnutom asfalte, objavili sa na ňom aj stopy po kolesách auta.

Fotografie aj krátke video z budovania cyklotrasy sme uverejnili v ten deň na facebookovej stránke Piešťanského týždňa. Najkomentovanejšie bolo video z Krakovian. Uvádzame niektoré z komentárov, ako cyklotrasu vnímajú naši čitatelia. „Kvalita asfaltu nič moc, neviem, či je to už finálna podoba, ale je to tam hrboľaté a deravé,“ napísal svoj názor čitateľ a ďalší mu jeho názor potvrdil. Ba pridal ešte komentár: „Nemal by byť na takej frekventovanej ceste, kde je križovanie cyklotrasy s cestou v Krakovanoch a v Kocuriciach, skôr nadjazd alebo podjazd? Podľa mňa bude prejazd cez takú cestu riskantný. Keď sa tam niečo stane, bude z toho ‚haló‘.“

„Mňa pobavila značka ‚70‘ v smere z obce, hoci na tej trase je všade len päťdesiatka. Veľmi sa teším, že koľajnice konečne zmizli a nebudeme si ničiť podvozky v tom neudržiavanom mieste. Ešte by bol môj sen, keby Obec Krakovany dosiahla zníženie rýchlosti na hlavnej ceste na max. 50 km/h v úseku 100 metrov z každej strany pred a medzi autobusovými zastávkami. Najmä tá v smere do Piešťan je umiestnená veľmi zle a je len otázka času, kedy sa stane nešťastie. A tiež by potešilo, ak by namiesto terajšej križovatky vznikla okružná križovatka alebo odbočovacie pruhy, či sa aspoň niekto unúval rozšíriť cestu, aby bolo možné odbočujúce vozidlá obísť. Neustále kolóny a veľmi časté dopravné nehody tu hovoria samy za seba,“ znel ďalší komentár.

Vysvetľujúci komentár pridal ďalší čitateľ: „Obec Krakovany navrhovala pred viac ako šiestimi rokmi obmedzenie 50 km/h v predmetnej križovatke a jej okolí. Táto požiadavka narazila na nesúhlas dopravného inžiniera na polícii v Trnave, ktorý tvrdil, že to nie je nebezpečná križovatka. Možno by to mohol skúsiť Trnavský samosprávny kraj ako vlastník a správca obidvoch ciest v križovatke.“

Ďalší čitateľ navrhuje opraviť celý úsek cesty takto: „V prvom rade by bolo treba vyriešiť (opraviť) celý úsek Vrbové, Krakovany a Trebatice, kde je absolútne ‚vylágrovaný‘ asfalt. V druhom rade, tak ako píšete, zriadiť odbočovacie pruhy, aby sa aspoň vozidlá mohli obchádzať, keď niekto iný odbočuje. Okružná križovatka podľa mňa nie je riešenie – ak ide z jedného smeru kolóna áut, okružná križovatka nič nerieši, stojí sa stále. Ideálne by bolo analyzovať celú križovatku a zistiť, koľko áut tadiaľ prechádza, a na základe toho by mal dopravný expert navrhnúť riešenie. Celkové zhustenie dopravy je citeľne vyššie za posledných desať rokov, čo si všímam. Úsek Trebatice – Piešťany je toho príkladom, tam sa už ani 90-kou chodiť nedá, stále je tam premávka.“

„Odbočovacie pruhy by to ešte viac zhoršili a znemožnili by výjazd z Krakovian na Trebatice. Dôvod je jasný. Predstavte si, že by tam bol odbočovací pruh z Vrbového do Krakovian – autá budú odbočovať na Krakovany a od Vrbového ich budú stále obchádzať, tým pádom budete dávať prednosť vozidlám akoby z troch strán. Menej zručný šofér nemá šancu zvládnuť odbočiť z Krakovian do Trebatíc. Ak sa nájde aspoň niekto inteligentný, ktorý ide od Vrbového, a na päť sekúnd tam zastaví, zastaví to celé, a tým umožní odbočiť vodičom z Krakovian do Trebatíc. Jediné najlacnejšie riešenie je okružná križovatka alebo križovatka, ktorá by nemala označenie – ktorá je hlavná a vedľajšia cesta, čo by znamenalo riadiť sa pravidlom pravej ruky. No asi najlepší variant by bola križovatka riadená svetelnými signálmi a bolo by po probléme. Ale keďže nie sú peniaze na obnovu cesty, tak na to môžeme zabudnúť. Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody,“ poprial bezpečnú jazdu cyklistom aj vodičom motorových vozidiel náš čitateľ.

Všetkým cyklistom, ktorí momentálne majú odvahu, či ako to nazvať, a bicyklujú sa už teraz po stavenisku, pripomíname, že ak by sa im tam čokoľvek stalo, porušili zákon. Na stavenisku nemajú čo hľadať. A všetkým vodičom, ktorí pridávajú komentáre na adresu cyklistov, že sa „mocú“ stále po ceste, hoci už majú cyklotrasu, môžeme len odporučiť, aby boli ešte chvíľu ticho. Aby boli ohľaduplní a nevyháňali cyklistov vulgarizmami z cesty, pretože cyklotrasa ešte nie je verejnosti sprístupnená a dobudovaná. Takže ešte po nej nesmú jazdiť.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je piatok 18. októbra. Tento deň je Svetovým dňom menopauzy, Sviatkom sv. Lukáša, patróna umelcov a maliarov, lekárov a…
  • 18.10.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je štvrtok 17. októbra. Tento deň je Medzinárodným dňom boja proti chudobe. Meniny má Hedviga.
  • 17.10.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
piatok, 18. októbra 2024
Meniny má Lukáš, zajtra Kristián