Neplatné referendum o parkovaní v Trnave
Neplatné referendum o zrušení súčasnej parkovacej politiky v Trnave nepovažujú opoziční poslanci v mestskom zastupiteľstve za prehru. Účasť 16 194 Trnavčanov na miestnom referende označili za potvrdenie nespokojnosti s podobou parkovacej politiky. Do 25 referendových okrskov prišlo v sobotu 13. januára 30,41 percent z 53 246 oprávnených voličov.
„Výsledok nepovažujeme za prehru, ide o významnú časť obyvateľov Trnavy, ktorých názor treba brať do úvahy,“ zdôraznil Branislav Baroš z poslaneckého klubu Trnava pre každého. Výsledky referenda by boli platné vtedy, ak by sa na ňom zúčastnila aspoň polovica oprávnených voličov.
Podľa Rastislava Mráza z klubu Trnava nás spája mesto svojou komunikáciou odrádzalo ľudí od účasti v referende „Pripravujeme preto niekoľko podnetov na štátne kontrolné orgány na preverenie postupov mesta,“ informoval Mráz bez bližších podrobností. Oba kluby v tlačovej správe k výsledku referenda uviedli, že budú naďalej dôsledne sledovať rozhodnutia mesta v oblasti parkovacej politiky a budú v zastupiteľstve hlasom Trnavčanov, nespokojných so súčasným vedením mesta. Šesť opozičných poslancov Mestského zastupiteľstva v Trnave podporilo kampaň pred referendom aj finančne.
Primátor Trnavy Peter Bročka označil výsledok referenda za impulz ešte intenzívnejšie pracovať na zjednodušení a skvalitňovaní celého systému parkovania a hľadať čo najefektívnejšie spôsoby spoločnej participácie a komunikácie tejto témy. Bližšie sa k referendu vyjadrí na tlačovej konferencii v pondelok 15. januára. Na utorok 16. januára zvolal mimoriadne rokovanie mestského zastupiteľstva.
Historicky prvé miestne referendum sa konalo v Trnave v sobotu 13. januára od 07:00 do 22:00. Trnavčania mali príležitosť odpovedať na päť otázok, ktoré sa týkajú parkovania v meste. Hneď v prvej sa mohli vyjadriť, či súhlasia so zrušením všeobecne záväzného nariadenia, ktoré rieši dočasné parkovanie motorových vozidiel na území mesta Trnava. Ďalšie otázky podmieňovali novú parkovaciu politiku vybudovaním bezplatných záchytných parkovísk s minimálnym počtom 1380 parkovacích miest, zavedením pravidelnej kyvadlovej dopravy zo záchytných parkovísk do centra mesta či rovnakými podmienkami pre všetkých rezidentov vo všetkých rezidentských zónach.
(SITA)