Výhody platenej reklamy na Facebooku
Facebook je momentálne najväčšia sociálna platforma pre platenú reklamu, ktorá ponúka širokú škálu potenciálnych výhod pre obchodníkov, ktorí chcú propagovať svoje produkty a služby.
Facebook je momentálne najväčšia sociálna platforma pre platenú reklamu, ktorá ponúka širokú škálu potenciálnych výhod pre obchodníkov, ktorí chcú propagovať svoje produkty a služby.
Vďaka viac ako 2 miliardám používateľov je to miesto kde nájdete akékoľvek publikum na ktoré chcete zacieliť svoje reklamy, a tiež merať úspešnosť kampaní v reálnom čase.
Prostredníctvom rozsiahlych možností v nastaveniach reklamy na Facebooku môžu môžete využívať rôzne nástroje na zvýšenie povedomia, zvýšenie návštevnosti webstránok, konverzií, vyššiu angažovanosť zákazníkov a upevňovanie svojej zákazníckej základne.
Marketing na sociálnych sieťach je pre firmy mocným nástrojom, ktorý vám správou reklamných kampaní umožní osloviť a spojiť sa s relevantným publikom v nevídanom rozsahu.
Najmä platená reklama na Facebooku ponúka množstvo výhod, ktoré môžu spoločnostiam pomôcť dosiahnuť ich marketingové ciele. Vďaka rozsiahlej používateľskej základni cca 3,2 milióna slovenských používateľov a pokročilým možnostiam cielenia na konkrétne skupiny môžu firmy platiť za reklamu naozaj zmysluplne.
Pod pojmom organický dosah sa označuje zobrazovanie príspevkov Facebookovým používateľom, bez toho aby ste za to museli zaplatiť.
Ak sú príspevky kvalitné, môžu byť rovnako účinné ako platená reklama. Vplyv na to má napríklad ich virálnosť.
Viralita je pojem, ktorý sa používa na opis toho, ako rýchlo a ako široko sa obsah zdieľa na internete. Možno ju považovať za efekt „ústneho podania“. Čím viac ľudí zdieľa a hovorí o vašom príspevku, tým väčšie sú jeho šance na získanie organického dosahu.
Príspevky, ktoré majú pocit autenticity a pôsobia na emócie ľudí, majú tendenciu byť najvirálnejšie. Pozor však na snahu byť virálny za každú cenu – najlepšie sa takto totiž šíri aj taký obsah, ktorý šokuje, je rozporuplný a vzbudzuje u ľudí vášne.
Pravidelný, trvalý a atraktívny obsah je kľúčom k organickému dosahu. Namiesto zamerania sa na predajné správy by ste sa mali zamerať na prelínanie svojich postov s každodenným životom, ktorý vo firme zažívate. Momentky z bežného dňa, vtipné scénky, krásne zábery – nič z toho nemusí byť dlhé, komplikované a náročne postprocesované tímom špecialistov.
Originalita odfotená a natočená z ruky, aj keď nedokonalá, bude cenená viac ako dokonale vytvorené fotografie alebo videá, ktoré môžu niekedy pôsobiť sterilne a neautenticky.
Správa sociálnych sietí je teda dôležitá úloha, ktorú by mal mať v rukách niekto nielen znalý technickej stránky publikovania postov, ale ktorý je aj schopný generovať zaujímavý, inšpiratívny a chytľavý obsah.
Pravidelným zverejňovaním obsahu, ktorý je atraktívny a relevantný pre cieľovú skupinu, môžete zostať v povedomí potenciálnych zákazníkov a budovať na tejto platforme zmysluplné vzťahy.
Platená reklama na Facebooku
Popri organickom dosahu bežných príspevkov, platená reklama na Facebooku ponúka celý rad potenciálnych výhod, ktoré môžu firmy využiť na maximalizáciu svojich marketingových kampaní a zvýšenie konverzií.
V správe reklamných kampaní sa môžete zacieliť na konkrétne publikum a sledovať výsledky v reálnom čase predstavuje. Nástroj na správu platenej reklamy na Facebooku obsahuje super pomôcky aj pre sledovanie efektívnosti vynaložených peňazí na reklamu.
Kľúčom k ROI (návratnosť investície) je schopnosť správne reklamné kampane nastaviť a vedieť vyhodnotiť ich efektívnosť. Napríklad:
Cieľové publikum
Výber vhodného cieľového publika je kľúčové. S nastavením rôznych dostupných filtrov, tak oslovíte tých správnych ľudí. Tieto filtre zahŕňajú vek, lokalitu, záujmy, pohlavie, jazyk a ďalšie.
Správca reklamných kampaní tiež môže prispôsobiť, ako, kedy a kde sa majú reklamy zobrazovať. Možnosti umiestnenia reklám zahŕňajú News Feeds, Instant Articles, In-Stream Videos, Marketplace, Audience Network a ďalšie. Okrem toho je na výber typ formátu, napríklad obrázky alebo videá.
Ďalším dôležitým nastavením, ktoré je potrebné zvážiť, je stanovenie rozpočtu pre reklamné kampane na Facebooku.
K dispozícii sú manuálne alebo automatické stratégie ponúk v závislosti od cieľov a zámerov, ktoré sledujete.
Manuálne biddingy umožňujú inzerentom presne určiť, koľko sú ochotní zaplatiť za každú akciu (napr. kliknutia alebo zobrazenia).
Automatické biddingy zase umožňujú nastaviť denný rozpočet na určitý časový úsek, ktorý si vyberiete. Správu potom za vás prevezmú algoritmy sociálnej siete a primerane upravia ponuky tak, aby ste mohli efektívne dosiahnuť požadované výsledky bez nutnosti neustáleho monitorovania kampane. Cena takejto platenej reklamy na Facebooku pritom nie je nijako ruinujúca.
Denné rozpočty môže správca reklamných kampaní nastavovať naozaj aj minimálne napríklad len 1 €. Keď takto načasujete kampaň na celý rok, tak denná prítomnosť vašej reklamy na Facebooku po celý tento čas vás bude stáť len 365 €. Každý deň budete mať nejaký zásah cieľovej skupiny.
To nie je zlé, čo poviete?
Ktorá z platených reklám na Facebooku je najvýkonnejšia?
Jednou z výborných možností je testovanie rôznych verzií reklamy s cieľom optimalizovať ich tak, aby kampane dosiahli čo najlepšie výsledky.
To zahŕňa:
• A/B testovanie, ktoré inzerentom umožňuje porovnať dve verzie reklamy vedľa seba
• multivariačné testovanie, ktoré testuje viacero variantov
• kreatívne testovanie, ktoré testuje rôzne prvky v obrázku alebo videu
• split test, ktorý porovnáva dve rôzne reklamné sady proti sebe
• a dynamické kreatívne testovanie, ktoré umožňuje marketérom automaticky vytvárať desiatky variantov s rôznymi kombináciami textu a vizuálov.
Pravidelným testovaním tohto druhu sa správca reklamných kampaní uisťuje, že jeho reklamy sú účinné a oslovujú správnych potenciálnych zákazníkov pri čo najnižších nákladoch.
Na záver možno povedať, že platená reklama na Facebooku môže byť účinným nástrojom na oslovenie cieľového publika a zvýšenie konverzií. Pri správnom nastavení a cielení, môžu firmy čo efektívne využiť svoje kampane a zabezpečiť si čo najlepšiu návratnosť peňazí do nich investovaných.
Viac o správe sociálnych sietí a platnej reklame na Facebooku sa dozviete na https://www.impresiv.sk/sprava-socialnych-sieti/