Semafor na konci Krajinského mosta fungoval len jediný deň
Semafor na konci Krajinského mosta na strane od obce Banka riadil dopravu len jeden deň. Mal pomôcť zjednodušiť premávku na križovatke za mostom, no stal sa presný opak. Po jeho spustení do prevádzky sa kolaps dopravy v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky ešte zväčšil. Znásobené problémy pri prejazde Krajinským mostom počas dopravnej špičky z dôvodu obchádzky uzavretého mosta v Hlohovci potrvajú minimálne pol roka.
Nie že by Krajinský most ako lievik automobilovej dopravy a spojnica obcí z ľavého brehu Váhu s kúpeľným mestom nebol v dobe dopravnej špičky problematický aj inokedy, no uzavretím mosta v Hlohovci sa problémy s dopravou v tejto časti Piešťan ešte znásobili.
Hlohovecký most, ktorý pre havarijný stav museli okamžite uzavrieť, sa totiž podľa vyznačených trás obchádza cez tri trasy. Jedna bez obmedzení vedie cez Sereď. Druhá s obmedzením nákladnej dopravy do 12 ton vedie cez Piešťany a Krajinský most. Nákladné automobily bez obmedzenia hmotnosti schádzajú na Hlohovec z diaľnice D1 na diaľničnom výjazde v Lúke a smerujú na Moravany nad Váhom, Banku a Sokolovce.
Problém s dopravou v Piešťanoch spôsobuje najmä to, že dve z troch obchádzkových trás mosta v Hlohovci sa stretnú v jedinom bode bez možnosti sa mu vyhnúť, a tým je križovatka za Krajinským mostom. Dôsledkom je katastrofálny kolaps dopravy v kúpeľnom meste, kde sa v čase najväčšej dopravnej špičky tvoria kolóny áut už od svetelnej križovatky Krajinská a Bratislavská cesta.
Správca komunikácie (Krajinská cesta a Krajinský most), Trnavský samosprávny kraj, sa pokúsil situáciu riešiť prenosným semaforom na križovatke za Krajinským mostom. To však skončilo pre „plynulosť“ dopravy ešte horšie, a tak tam semafor vydržal funkčný jediný deň – v utorok 12. apríla. Na druhý deň stál za mostom vypnutý a podľa sťažností vodičov len zavadzal.
Ďalší deň z križovatky úplne zmizol, a tak sa prejazd ňou riadi len vyznačením hlavnej cesty a pravidlom pri odbočovaní doľava. Podľa všetkého žiadne iné „vylepšenie“ križovatky nateraz nepomôže a bude skúšať trpezlivosť vodičov minimálne do doby ukončenia rekonštrukcie mosta v Hlohovci.
Trnavský samosprávny začal s rekonštrukciou mosta cez Váh za 5,4 milióna eur začiatkom februára. S jeho uzavretím pre dopravu pôvodne rátal od 20. apríla a pre cyklistov a chodcov v máji. Na konci marca obhliadky pilierov, ktoré boli dovtedy ukryté pod zemou, ukázali, že ich poškodenie je také vážne, že hrozí spontánne zrútenie mosta a k jeho uzavretiu došlo okamžite. To sa hneď v ten deň, 30. marca, prejavilo na kolapse dopravy v Piešťanoch.
Hlohovčania sa však boria aj s problémom, ako sa čo i len peši alebo na bicykli dostanú na druhú stranu mosta do práce či deti do školy, a tak sa s obyvateľmi mesta stretol minulý týždeň trnavský župan Jozef Viskupič.
Občania sa na stretnutí so županom a s primátorom Hlohovca Miroslavom Kollárom nedozvedeli termín, kedy bude cestný most cez Váh opäť otvorený aspoň pre chodcov a cyklistov. Z doterajších informácií Viskupič usudzuje, že pôjde o týždne, a nie mesiace. Zatiaľ však podľa neho stále platí, že uzatvorenie mosta pre autá nebude trvať viac ako pol roka a doba celkovej rekonštrukcie mosta nepresiahne 18 mesiacov, ako je to v zmluve so zhotoviteľom.
Na stretnutie s Viskupičom a Kollárom prišlo asi 70 obyvateľov. Žiadali lepšiu koordináciu pridaných vlakových a autobusových spojov, upozornili tiež na problémy na náhradnej lávke pre chodcov, ktorá je jedinou možnosťou, ako sa dostať na druhú stranu Váhu. Primátor Hlohovca poprel dezinformácie o tom, že most je nevyhnutné pre jeho zlý technický stav zbúrať, ako aj o odstúpení zhotoviteľa od zmluvy. Na problém s piliermi existuje podľa neho technické riešenie a k dispozícii je už aj projektová dokumentácia.