Po Krajinskom moste sa jazdí už 90 rokov
Krajinský most, v minulosti známy ako Most T. G. Masaryka, slúži obyvateľom Piešťan a okolia už 90 rokov. Výstavba trvala dva roky, pričom stavbu odovzdali „verejnej premávke“ 2. januára 1932.
Ako uvádza kronika Piešťan, stavba mosta bola zadaná na základe rozhodnutia ministerstva dopravy a verejných prác z 11. septembra 1929. Podľa výsledku verejnej ofertnej súťaže, na ktorej sa zúčastnilo 16 firiem, vyhrala firma „Úrad. autor. stav. inžinieri Müller a Kapsa v Bratislave“. Stavenisko bolo odovzdané firme 9. januára 1930, všetky práce boli ukončené 30. apríla 1932. Jazdiť sa začalo o čosi skôr, a to 2. januára. Most bol pomenovaný po prvom prezidentovi Česko-Slovenska, T. G. Masarykovi, na pamiatku jeho 80. narodenín.
Celkovo stálo postavenie mosta 7 708 467,72 Kč. „Štátny príspevok k tomuto stavebnému nákladu činil 40 %, príspevok obce Piešťany so zaujemníkmi 20 %-ov a nezaokrytá čiasť bola uhradená Krajinou Slovenskou. Stavba bola prevzatá do správy a udržovania Slovenskej Krajine dňa 21. júla 1932,“ uvádza kronika.
Dielo patrilo v dobe vzniku k najodvážnejším mostným konštrukciám v Česko-Slovensku. V noci z 3. na 4. apríla 1945 ho však poškodili ustupujúce fašistické vojská. Po rekonštrukcii ho doplnili o stavidlo na stabilizáciu hladiny Obtokového ramena Váhu. V poslednej štvrtine minulého storočia pričlenili na protiprúdovej strane oceľovú lávku pre peších a následne zosilnili vešadlovú konštrukciu oceľovými lanami. Krajinský most tvorí taktiež spojku pre autá na Kúpeľný ostrov a späť. Železobetónová konštrukcia cestného mosta má sedem polí. Vešadlové rozpätie oblúka má 52 metrov, ostatné polia majú dĺžku 29 m. Je to kultúrna pamiatka.