Lávku na Krajinskom moste v pondelok znovu uzatvoria
Od pondelka 8. novembra bude lávka na Krajinskom moste na niekoľko dní opätovne uzatvorená z dôvodu kompletnej výmeny kompozitných panelov po reklamácii v rozsahu 520 metrov štvorcových.
Keď sa po siedmych mesiacoch od „generálky” a slávnostného strihania pásky pri otvorení, prejdete po lávke na Krajinskom moste, môžete nadobudnúť pocit, že bola za ten čas nadmieru využívaná. Minimálne dvanásť veľkých a ďaľšie menšie kompozitné dosky sú poškodené a ich protišmykový povrch sa ďalej odlupuje a vytvára kde-tu akési rozrastajúce sa „mapy nedokonalosti.” Firma Lumiza s.r.o., ktorá lávku rekonštruovala tvrdí, že ide o výrobnú chybu nemeckého dodávateľa pochôdznych panelov a reklamáciu zo strany piešťanskej radnice uznala za oprávnenú už v polovici mája. Vady na povrchu lávky budú odstránené demontážou kompozitných dosiek a ich výmenou za nové v stopercentnom rozsahu 520 metrov štvrcových. Malo sa tak stať už na začiatku októbra, ale dodávateľ kompozitov termín nedodržal a výmenu bolo potrebné preplánovať a posunúť. „Doba uzatvorenia lávky bude závisieť od vývoja epidémie, protipandemických opatrení a vývinu počasia,” informovala radnica.
Podľa zmluvy uzavretej v lete minulého roka, je záručná doba na rekonštukciu 5 rokov a na nátery až 15 rokov. Počas trvania záručnej lehoty musí zhotoviteľ vady odstrániť bezplatne, tak ako v prípade nekvalitne vyrobených kompozitných panelov.
Do tretice všetko dobré?
Lávku mesto uzavrelo 28. novembra 2019 na základe odporúčania statika pre jej havarijný stav. Samotná rekonštrukcia trvala osem mesiacov, zatvorená bola 16 mesiacov. Pôvodne vysúťažená cena rekonštrukcie bola 608-tisíc eur, ale na základe troch dodatkov k zmluve sa vyšplhala až na konečných 721-tisíc eur. Mestu na ňu prispeli Trnavský samosprávny kraj (200-tisíc eur), Trnavská vodárenská spoločnosť (200-tisíc eur), Slovenský plynárenský priemysel (50-tisíc eur) a Slovak Telekom (50-tisíc eur). Lávku po „generálke” slávnostne otvorili 26. marca a po pár týždňoch už vykazovala známky poškodenia. S výberom pochôdzneho povrchu je to od začiatku rekonštrukcie problematické. Ešte na jeseň minulého roka bola lávka sčasti pokrytá asfaltovým povrchom, ten však k podkladu nepriľnul a prvé mrazy asfalt vyduli. Následne došlo k odstráneniu asfaltu a náhrade kompozitom. No ani ten dlho nevydržal v neporušenom stave, a tak sa povrch lávky rieši už tretíkrát. Či bude do tretice všetko dobré, ukáže záručná doba. Krajinský most sa začal stavať na začiatku roka 1930 a do užívania bol odovzdaný o dva roky neskôr. Koncom roku 1980 bola otvorená lávka pre chodcov a cyklistov a o 39 rokov neskôr ju kvôli bezpečnosti radnica uzatvorila. Uvidíme ako dlho vydrží v prevádzke po tejto generálnej rekonštrukcii.