Združenie Zelená cesta zverejnilo vizualizácie cyklochodníka z Piešťan do Vrbového
Združenie obcí Zelená cesta vzniklo spojením samospráv Piešťan, Trebatíc, Krakovian a Vrbového. Základnou myšlienkou pre vznik združenia bolo zabezpečenie spolupráce všetkých členov pri realizácii spoločného zámeru, a to v oblasti prevodu vlastníctva, prípadne nájmu stavby a priľahlých pozemkov nevyužívanej železničnej trate Piešťany-Vrbové od vlastníka Slovenská republika a následné vybudovanie a prevádzkovanie tejto trasy ako cyklotrasy.
Pozemky pod cyklotrasu z Piešťan do Vrbového sa združeniu podarilo získať ešte v minulom roku. Združenie nepoužívanú železničnú trať získalo do prenájmu na 10 rokov. A to za sumu ročného prenájmu 6338 eur.
Odhadované náklady na výstavbu cyklotrasy sú okolo dvoch miliónov a združenie chce financie získať z eurofondov či dotácií od štátu.
Na časti pokrytia nákladov sa bude podieľať aj cena odpredaja starých koľajníc a podvalov. Ich predaj a zároveň výstavba cyklochodníka však bude podľa našich informácií súčasťou jednej zmluvy s víťazom súťaže na vybudovanie cyklochodníka.
Po odstránení starých podvalov a koľajníc ich nahradí asfalt. Cyklochodník začne v Piešťanoch pri mestskom skleníkovom hospodárstve a skončí vo Vrbovom na železničnej stanici.
To však nie je jediná ambícia výstavby cyklotrasy v regióne. Vrbové už dávnejšie deklarovalo, že na svoje náklady chce cyklochodník dostavať až k Čerencu, priehrade nad mestečkom pod šikmou vežou. Obce Banka a Moravany nad Váhom tiež deklarovali, že by chceli stavať cyklochodník od rybníka Striebornica cez ich obce až do Piešťany.
Ďalšia cyklotrasa pod názvom Holeška by sa na cyklochodník mala napojiť v Trebaticiach a viesť až do Veľkých Kostolian.
Práve 11,3 km dlhá cyklotrasa Holeška smerujúca z Trebatíc do Veľkých Kostolian je už v tak pokročilej projektovej rozpracovanosti, že by mala vzniknúť súčasne s cyklotrasou Piešťany – Vrbové. Tento projekt má tiež ambiciózny rozpočet a je tvorený sumou 2,2 milióna eur.
Ak teda všetko pôjde ako má, piešťanský región získa sieť cyklociest, ktoré spoja väčšinu obcí v okrese a prepoja aj najatraktívnejšie miesta pre rodinnú cykloturistiku.
Spolu s kolokruhom okolo Sĺňavy by sa tak mohli v budúcnosti stať jedným z najväčších lákadiel pre turizmus v regióne.
Do tejto atraktivity regiónu pre cyklovýletníkov však treba započítať i „medzikrajské“ cyklotrasy, ktoré už reálne jestvujú a po dostavbe časti z Bodony do Hornej Stredy bude možné sa dostať po regulárnej cyklotrase z Piešťan až do Trenčína.