Záhradníci sa snažia online, no prax to nenahradí
Pandemická situácia hlboko zasiahla aj systém vzdelávania. Doma nie sú len žiaci základných škôl, ale poriadne dlho sa zo svojich izieb, spální či obývačiek vzdelávajú aj stredoškoláci. Naučiť sa čo najviac pri praktickom zameraní odboru je však náročná méta. Študenti piešťanskej záhradníckej školy sa i tak snažia, dve žiačky dokonca uspeli na súťaži.
Už 13. ročník aranžérskej súťaže Malinovský Valentín, ktorú organizuje záhradnícka Spojená škola Malinovo, sa tento rok uskutočnil pre stále pretrvávajúcu pandémiu na diaľku. Zapojilo sa 45 študentov z deviatich škôl, medzi nimi aj študenti zo Strednej odbornej školy záhradníckej Piešťany. Súťaž, ktorej úlohou bolo vytvoriť valentínske srdce na zavesenie z prírodného rastlinného materiálu, sa konala pod záštitou Slovenskej asociácie kvetinárov a floristov, pričom porota rozhodovala v zložení Milota Murčová, Mário Maška, Maroš Petic a Marek Spevák.
Opäť sa potvrdilo, že piešťanská škola vychováva talentovaných a zručných floristov, keďže prvé miesto obsadila práve študentka z Piešťan Blanka Drinková. Ďalšia žiačka Tatiana Trakálová zo školy sídliacej na Brezovej ulici sa umiestnila na piatej priečke.
Záhradníci sa zapájajú do súťaží aj napriek tomu, že ako všetci ostatní stredoškoláci sa učia už niekoľko dlhých mesiacov dištančne. „Všetci prežívame túto ‚zaujímavú dobu‘ s rôznymi pocitmi. Snažíme sa využívať všetky dostupné moderné technológie pre teoretické vyučovanie a dúfame, že praktické sa už rozbehne,“ uviedla riaditeľka Strednej odbornej školy záhradníckej Eva Stručková s tým, že na možnosť praktickej výučby čakajú už od januára.
„Veľmi sme sa tešili na možnosť praktického vyučovania v malých skupinách. To zatiaľ padá z dôvodu COVID semaforu, pretože ako čierny okres máme povolené len dištančné vzdelávanie. Utekajú nám agrotechnické termíny – vrúbľovanie, výsevy, zakladanie parenísk,“ doplnila riaditeľka a prezradila, že zatiaľ stíhajú jarné práce so zamestnancami. „Skleník sa plní letničkami a priesadami zelenín. Podstatné však je, že žiaci už pomaly stratili celý rok a bude sa im do vzdelávacieho procesu ťažko nabiehať,“ zamyslela sa Stručková. Na škole majú žiakov, ktorí sa veľmi snažia, pracujú doma, zaujímajú sa o rôzne rastliny aj pestovanie, ale prax to podľa riaditeľky určite nenahradí.