Kým je škola na Trajane zatvorená, vymieňajú tabule i dvere
Už niekoľko týždňov sa žiaci vzdelávajú z domova, no napriek tomu sa v Základnej škole F. E. Scherera v Piešťanoch dejú zmeny. Škola uspela s viacerými projektmi, vďaka ktorým sa deti budú môcť učiť základom programovania, ale aj prečítať si nové knihy.
Počas dištančného vzdelávania sa ZŠ F. E. Scherera zapojila do viacerých projektov. „Získali sme 3700 eur od ministerstva školstva na zakúpenie didaktickej techniky na dištančnú výučbu pre žiakov, ktorú sme im zapožičali domov. Z projektu Čítame radi, ktorý je zameraný na podporu čitateľskej gramotnosti, sme získali 800 eur na nákup nových kníh do školskej knižnice,“ informovala nás riaditeľka Sidónia Podhradská. Doplnila, že škola sa úspešne zapojila aj do projektu ENTER pre školy 2020 – Digitálna generácia, z ktorého zakúpili mikrobity, pomocou ktorých sa učia žiaci základom programovania. Taktiež počas zatvorenia v triedach vymenili tabule a teraz ich čaká výmena dverí v telocvični.
Dištančné vzdelávanie prinieslo so sebou niekoľko pozitív i negatív. O svojich skúsenostiach pedagogičky porozprávali tiež v školskom časopise Sovička, ktorý vychádza aj v súčasnosti. „Pozitívne vnímame najmä to, že deťom môžeme priamo cez internet sprostredkovať rôzne dokumenty, slovníky, videá, pesničky či obrázky. No niekedy nám paradoxne práve sama technika komplikuje situáciu. Stáva sa, že deti vidia zdieľané dokumenty rozmazane, čo im sťažuje pochopenie a porozumenie textu. Občas vypadne niekomu internet…“ komentujú Sovičkári pod vedením učiteľky Slavomíry Jančovičovej aktuálny stav a približujú, že napríklad praktické úlohy z chémie predstavujú veľkú výzvu pre obidve zúčastnené strany a v prípade výučby cudzích jazykov ťahá ruština (azbuka a spájanie písmen) za kratší koniec.
Uvádzajú však, že online situácia pomohla mnohým žiakom zlepšiť sa v sebadisciplíne, viacerí museli zvládnuť samostatnú prácu s potrebnou technikou a podaktorí zistili, že internet je aj na niečo iné, ako len na zábavu či komunikáciu so spolužiakmi. Pedagógovia tiež pozorujú, že deti, ktoré mali zodpovedný prístup počas prezenčnej formy výučby, pracujú zodpovedne aj v prípade dištančného vzdelávania. Forma dištančného vzdelávania má teda väčší negatívny dopad na deti, ktoré nie sú dostatočne samostatné a (alebo) hodnotu vzdelania ešte nepochopili.
Podľa riaditeľky posielali výpisy klasifikácie za prvý polrok zákonným zástupcom prostredníctvom informačného systému školy EduPage na rodičovské konto k podpisu. Má to i ekologický prínos – výpisy sa nemuseli tlačiť v papierovej forme.