Trnavský kraj chce napriek koronakríze v budúcom roku prilákať návštevníkov
Krajská organizácie cestovného ruchu Trnavský kraj investuje do zlepšenia turistickej a cykloturistickej infraštruktúry, na atraktívne lokality v kraji upozornia vodičov nové informačné tabule pri cestách
Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Trnavský kraj plánuje v budúcom roku použiť 660-tisíc eur na propagáciu kraja ako destinácie cestovného ruchu a na podporu podujatí a aktivít v ňom. Organizácia podľa jej predsedu Pavla Kalmana pripraví koncepciu rozvoja destinácie kraja do roku 2026. Časť aktivít presunie do online priestoru a v budúcom roku prvýkrát podporí aj miestny kultúrny a kreatívny priemysel.
„Pozorne sledujeme vývoj pandemickej situácie a adaptujeme sa podobne ako v iných oblastiach pôsobenia župy. Počas tohto roka sme zapracovali na vylepšení brandigu. V tom budúcom sa zameriame najmä na zlepšovanie turistickej a cyklistickej infraštruktúry, na čo sme vyčlenili 160-tisíc eur. Na atraktívne lokality upozorníme vodičov prostredníctvom hnedých tabúľ pri cestách I. a II. triedy,“ informoval predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič. V pláne je tiež intenzívnejšie zosieťovanie turistických informačných kancelárií, a ak by to dovolila pandemická situácia, aj infocesty pre domácich aj zahraničných novinárov.
Hlavnými zdrojmi príjmu krajskej organizácie sú členské príspevky od Trnavského samosprávneho kraja a troch oblastných organizácií cestovného ruchu Rezort Piešťany, Trnava Tourism a Žitný Ostrov. Po prvýkrát je súčasťou rozpočtu aj dotácia od Ministerstva dopravy a výstavby SR.
Od vzniku KOCR v januári 2019 je jej úlohou podpora cestovného ruchu a propagácie kraja, s ktorou súvisí aj podporu malých a stredných podnikateľov a ich regionálnych produktov či služieb.
sita