Na lávke je už vidieť podstatné zmeny, termín dokončenia opravy sa však predĺžil o dva mesiace
Lávka pre peších a cyklistov vedúca popri Krajinskom moste v Piešťanoch naberá už poznateľné kontúry, ako bude vyzerať po ukončení opravy. Kým doteraz firma realizovala gro technologických operácií, ktoré až tak veľmi nie sú vidieť okom nezainteresovaného, práce súviseli najmä s obnovením jej pôvodnej statickej odolnosti a firma realizovala práce vo vnútri konštrukcie lávky, v posledných dňoch sú už markantné zmeny aj vo vizuálne lávky.
I keď podľa pôvodného zámeru časť lávky vedúca ponad Obtokové rameno Váhu mala byť už viac ako mesiac v užívaní, práce pozdržali ďalšie požiadavky statika na výmenu nosníka. Tieto práce oddialili termín odovzdania do prevádzky kratšej časti lávky, ale aj termín ukončenia jej komplexnej opravy.
K pracovným komplikáciám sa vyjadril zástupca realizátorskej firmy Lumiza, Ladislav Molčan: „Termín ukončenia diela bol 23. januára 2021. Aktuálne Dodatkom č. 2 je termín upravený na 31. marca. Dôvodom nedodržania ‚želaného‘ otvorenia časti lávky v septembri bola súhra viacerých faktorov a zistených nezrovnalostí. Súčasne statici prehodnotili aktuálny stav konštrukcií a rieši sa splnenie doplňujúcich požiadaviek rekonštrukcie časti nad hlavným tokom Váhu, kde boli presunuté všetky pracovné kapacity. Z daného dôvodu sa na časti lávky nad Obtokovým ramenom vizuálne nachádzalo menej pracovných kapacít, avšak počas daného obdobia sa zhotovila inštalácia LED osvetlenia a nových trás verejného osvetlenia.“
Molčan sa vyjadril aj k výhradám našich čitateľov na sociálnej sieti, ktoré súvisia s umiestnením obkladu lávky z ťahokovu, ako aj k zvolenému materiálu vo výplni pochôdznych panelov, ktoré sú už na lávke položené: „Pochôdzne panely a výplň z ťahokovu (materiál hliník) nie sú rozhodujúcou záťažou pre konštrukciu lávky. Jeden panel vrátane asfaltu má hmotnosť približne 280 kilogramov. Z vnútorných častí lávky boli odstránené usadeniny, nečistoty, zmes štrku a zvyškov posypového materiálu. Tieto nečistoty mali celkovú váhu vyše 200 ton. Súčasne bola odstránená kapotáž z kanalizačného potrubia, ktorej váha bola trikrát väčšia ako váha nových výplní z ťahokovu z hliníka. Výplň z ťahokovu – pôvodný návrh materiálu, veľkosť otvorov aj orientácia bol v prvej vizualizácii zverejnený v tendrovej dokumentácii. Na základe požiadavky a rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu v Trnave bola špecifikovaná zmena typu a orientácie výplne. Tento zmenený typ výplne z ťahokovu je nainštalovaný.“
A to, čo je podľa zástupcu realizátorskej firmy možné na pochôdznych paneloch vidieť, je zmes asfaltobetónu AC8 s najjemnejším zrnom vibračne zhutnená na úroveň rámu panelu. „Aktuálny povrch nie je finálny – ešte bude aplikovaný uzatvárací náter,“ dodal Molčan.