Komentár: Keď posluhovači svojich straníckych bossov píšu „nezávislé“ články
To, čo v súčasnosti zažívajú motoristi v Piešťanoch pri prejazde z jednej strany Váhu na druhú, si vyžaduje obrovskú dávku trpezlivosti. V podstate každý pracovný deň si vodiči na sociálnych sieťach vymieňajú informácie o prejazdnosti či skôr o neprejazdnosti Krajinského mosta a čakacích dobách v kolónach.
A popritom sa na dôsledky rekonštrukčných prác už viac ako rok mohli dotknuté samosprávy, ale aj vodiči pripravovať. Mohlo dôjsť napríklad ku komunikácii s autobusovým prepravcom o zvýšení frekvencie autobusových spojov z obcí z ľavej strany Váhu do kúpeľného mesta tak, aby sa obmedzila individuálna automobilová doprava. Ale mohlo dôjsť aj k väčšiemu informovaniu motoristov v predstihu uzávierok, aby sa pokiaľ možno jazde cez Krajinský most počas rekonštrukčných prác vyhli.
No nestalo sa tak. Namiesto toho zo dňa na deň a zdanlivo bez upozornenia stavbári prišli a most zúžili na jeden jazdný pruh.
Piešťanský týždeň však už pred rokom na situáciu v doprave na Krajinskom moste, ktorá sa v súčasnosti deje, upozorňoval. Nakoľko po ohlásení začatia druhej etapy rekonštrukcie mosta sme oslovili kompetentných z oblasti cestnej dopravy na radnici, ale i polícii, a zisťovali sme, aké prinesie dopravné obmedzenia. Následne sme v júni 2019 naše informácie v článku zverejnili: „Najvyťaženejší most v Piešťanoch celková uzávierka nečaká, no obmedzenie dopravy na jeden jazdný pruh v čase dopravnej špičky zaručene prinesie kolaps automobilovej dopravy na Krajinskej ceste.“
Na náš článok vtedy reagoval súčasný asistent poslankyne Národnej rady SR Lucie Drábikovej za OĽaNO, Tomáš Hudcovič, na „spravodajskom“ portáli, ktorý vlastní, a zverejnil proti článok nahrávajúci jeho krajskému straníckemu šéfovi, v ktorom tvrdil: „Rekonštrukcia bude prebiehať bez uzávierky a potreby náhradnej dopravy počas stavebných prác, prípadne len s čiastočným dopravným obmedzením v podobe uzávierky jedného jazdného pruhu alebo regulácie dopravy prenosnou svetelnou signalizáciou. Čiastočná uzávierka mosta (svetelná signalizácia) bude len vo výnimočnom prípade, ak by si to vyžiadala použitá technológia na spodnej časti mosta či prípadný žeriav na prenesenie bremien a podobne.“
A vo svojom „nezávislom spravodajstve“ Hudcovič dodal, že týmto vyjadrením informácie v článku zverejnenom v Piešťanskom týždni trnavský župan Jozef Viskupič dementoval. Nuž, ako tie dementované informácie vyzerajú v realite, každodenne zažívajú vodiči pri snahe prekonať po rekonštruovanom Krajinskom moste rieku Váh.
Na záver len doplním. Predseda vlády a šéf Obyčajných ľudí a nezávislých osobnosti Igor Matovič prezentoval svoj zámer vydávať celoslovenské vládne noviny. Tak azda nebudú mať obdobnú hodnovernosť „spravodajstva“ ako okresný stranícky web vo vlastníctve Tomáša Hudcoviča.