Bicykle zadarmo sú reklamný nosič a plaváreň nie je kúpalisko
V predchádzajúcom týždni sme otvorili niekoľko tém, ktoré si na sociálnych sieťach vyslúžili pomerne veľkú diskusiu. Jednou z nich bola téma piešťanských plavcov a mestskej plavárni. Iná téma, ktorá na našom Facebooku žila, boli zdieľané bicykle.
Pristavme sa teda pri plavcoch. Majú právo žiadať, aby im mesto s približne 27-miliónovým rozpočtom postavilo účelové plavecké zariadenie pre výkon ich športových aktivít v hodnote takmer pätiny celoročného mestského rozpočtu?
V prvom rade v súvislosti s plávaním v Piešťanoch je nutné konštatovať, že plavecké športy, či už vodné pólo, alebo športové plávanie, majú za sebou bohatú a úspešnú históriu. O tom asi nik nepochybuje. A plavci to radi a často zdôrazňujú.
Čo však v diskusiách o plánoch výstavby mestskej plavárne chýba, je jednoznačné objasnenie verejnosti, že plaváreň tak, ako je na stole jej štúdia, nie je žiadnym kúpaliskom a ani turistickou atrakciou. Bazén s hĺbkou vody 1,8 metra nie je určený pre mamičky s deťmi v nafukovacích rukávnikoch, ani pre vylihovanie vo vode na nafukovačkách.
A aj keď sa táto stavba postaví v hodnote plus mínus milión za štyri milióny eur, diskusia o potrebe kúpaliska v Piešťanoch neskončí. Lebo plaváreň, ako je v súčasnosti navrhovaná, je účelové športovisko a nie zábavný aquapark.
Jediný projekt s názvom plavecké centrum, ktorý spĺňal kritériá kúpaliska, bol z roku 2014 v plánovanej hodnote investície 7,5 milióna eur za prvú etapu výstavby, keď by vznikli vonkajšie bazény s atrakciami pre voľnočasové vodné radovánky s hlavným určením pre verejnosť.
Ale tento projekt primátor Miloš Tamajka spolu s poslaneckým klubom Tomáša Hudcoviča ihneď po nástupe k moci zmietol zo stola. A odvtedy je reč už len o plavárni ako športovisku pre športové a kondičné plávanie. A to by malo jasne a hlavne hlasne zaznievať pri spoločenskej diskusii o plavárni.
K zdieľaným bicyklom len v krátkosti. V každom diskusnom príspevku k modrým bicyklom si škrtnite slovo bicykel a nahraďte ho slovom reklamný banner. A v tej chvíli tvrdenie o zbytočnosti, nepodarku alebo nezmysle stratí zmysel.
Pre spoločnosť MAGNA energia je tento spôsob propagácie náhradou za investície do reklamných kampaní vo virtuálnom alebo reálnom priestore. A tým, že takmer každý v Piešťanoch tie bicykle sleduje, na sociálnych sieťach o nich diskutuje, je jasné, že projekt je úspešný a investorovi poskytuje presne to, čo od neho očakával.