Mladé talenty nezaháľajú, umenie trénujú doma
Nielen na bežných základných, stredných či vysokých školách prešli vyučujúci i študenti na dištančnú formu vzdelávania. Rovnako pripravujú svojich zverencov aj učitelia zo Základnej umeleckej školy v Piešťanoch. Deti pedagógom posielajú videá, ako hrajú či tancujú, alebo zasielajú fotografie svojich výtvarných diel.
Ak bývate v paneláku alebo okolo nejakého aspoň vedie vaša cesta do práce, možno ste už začuli, ako usilovne niektoré deti cvičia na klavíri, flaute alebo husliach. Nezaháľajú ani napriek tomu, že sú doma, a nie v triede so svojím učiteľom. V tom, čo ich baví, sa snažia zdokonaliť aj počas týchto ťažkých čias.
Ako vyzerá výučba na piešťanskej základnej umeleckej škole, nám prezradila zástupkyňa riaditeľa Eva Bakitová. V súčasnosti sú pedagógovia so žiakmi v kontakte rôznym spôsobom, najmä podľa možností učiteľa aj žiaka, podľa predmetu či konkrétneho odboru.
„V individuálnom štúdiu v hudobnom odbore sú kolegovia v spojení spravidla cez Skype alebo Messenger, kde vyučujú online alebo nahrávajú metodické videá. Žiaci posielajú spätnú väzbu, nahrávajú sa a následne odošlú výsledok svojho snaženia,“ uviedla zástupkyňa.
Snažia sa podľa nej využiť všetky dostupné možnosti, aby sa celkom neprerušila práca, pretože systematickosť je veľmi dôležitá. „Musím upozorniť na úskalia, ako je pomalý internet, zlá kvalita zvuku a obrazu, nepredvídaná domáca situácia, ktoré mnohokrát vytvárajú celkom humorné situácie na jednej strane, ale aj znepríjemňujú zážitok z hodiny na strane druhej,“ prezradila Bakitová.
Tí, ktorí vyučujú skupinové predmety, zverejňujú svoje pokyny, zadania a úlohy na webovej stránke školy zuspiestany.sk. „Pedagógovia výtvarného odboru zadávajú témy na Kreslené denníky, študenti posielajú svoje práce na posúdenie, vytvárajú sa skupiny, ktorých členovia medzi sebou reagujú na aktuálnu situáciu. Pedagógovia tanečného odboru vo svojej sekcii na stránke zverejňujú hudbu, pokyny a odkazy na videá, majú vytvorené skupiny na sociálnych sieťach, kde komunikujú so žiakmi,“ priblížila spôsob výučby. Pedagogičky, ktoré vedú hudobnú náuku, zasa zverejňujú úlohy, hudobné kvízy a pokyny v sekcii hudobný odbor a žiaci posielajú vypracované materiály na ich e-mailové adresy.
„Napriek tomu, že sme v naozaj v komplikovanej situácii, robíme všetko, aby sme žiakom maximálne vyšli v ústrety. Na záver by som sa chcela poďakovať všetkým priaznivcom, rodičom a žiakom za slová uznania, ktoré vždy potešia,“ doplnila Bakitová.