Podchodom, kde lietajú okenné tabule, má viesť cyklochodník
Víchrica Júlia v Piešťanoch vytrhala okná aj s rámami. Stalo sa to v skorých ranných hodinách v pondelok 24. februára v podchode pod železnicou na Vrbovskej ceste. Práve týmto podchodom má viesť cyklochodník do Vrbového.
Masívne veľké okenné tabule víchrica, ktorá na podchod zaútočila od severozápadu, zmietla dovnútra. Ak by tam šli nejakí ľudia, lietajúce okná by ich mohli prizabiť.
„Šiel som ráno k lekárovi a vojdúc do podchodu som takmer onemel od zhrozenia. Ak by okná vytrhlo v tom okamihu, keď tadiaľ pôjde nejaký človek, mohlo sa to skončiť tragédiou,“ uviedol obyvateľ Piešťan. Potešil ho však fakt, že keď sa od lekára vracal, bol už podchod uprataný a železničiari odpratávali posledné pozostatky veternej smršte.
Silný západný nárazový vietor sa v našom regióne objavil v nedeľu v noci, do pondelka spôsobil viaceré škody. Mohla za to tlaková níž Júlia, silu vetra v nížinách avizovali meteorológia až do sto kilometrov za hodinu.
Skontrolovali sme celý podchod. Výplne sú v kovových rámoch miestami uvoľnené. Nachádza sa tam viacero už hrdzou a únavou materiálu oslabených tabúľ, ktoré sa môžu podobne ako tie predchádzajúce pri silnom nárazovom vetre uvoľniť zo svojho ukotvenia.
Ako na uvedené fakty reaguje prevádzkovateľ podchodu, Železnice Slovenskej republiky? Odpovedá Denis Dymo z odboru komunikácie a marketingu: „Dňa 24. februára došlo k škodovej udalosti na podchode v ŽST Piešťany, ktorý spája mesto s mestskou časťou Kanada. Vplyvom veľmi silného nárazového vetra boli na prístrešku podchodu vytrhané sklené – plexisklové výplne v počte 10 kusov. Pracovníci SMSÚ ŽTS TO vypadnuté výplne odpratali a uložili do skladu na TO Piešťany. Pripravuje sa zabezpečenie opravy aj existujúcich výplní, ktoré sú voľné, aby nedošlo k ohrozeniu chodcov a cyklistov.“
Do pondelka 2. marca sa v podchode nič nezmenilo, cez otvory prefukuje silný vietor. Zatiaľ iba fúka, intenzívnejšie nepršalo, takže vo vnútri je síce sucho, ale chladnejšie ako inokedy. Obyvatelia aj z dôvodu možného ohrozenia apelujú na kompetentných, aby s opravou a zaistením ďalších nebezpečných tabúľ neotáľali, pretože vietor býva v týchto končinách – za železnicou – oveľa silnejší ako v centre.
Mesto Piešťany ani po viac ako pätnástich rokoch neprevzalo stavbu do užívania. Podchod udržujú a prevádzkujú Železnice SR. Práve ním má viesť do Vrbového plánovaný cyklochodník. Mesačne tu vznikne niekoľko kolízií, pričom dochádza k ťažkým úrazom, končiacim až na operačnom stole.