Banka: Kolaps dopravy aj v Piešťanoch
Pre rekonštrukciu križovatky ciest v obci Banka sa tvorili nielen v utorok 24. septembra po štvrtej hodine popoludní kolóny, keď sme túto reportáž robili. Cestári autá postupne púšťali zo všetkých smerov od Topoľčian, Nového Mesta nad Váhom i Piešťan a Ratnoviec, vodiči si počkali v kolónach pätnásť až dvadsať minút.
V dôsledku frézovania v pondelok 23. septembra doslova kolabovala dopravná situácia v Piešťanoch v čase, keď šli ľudia z práce. Mnohí nestihli načas ani rodičovské združenie, ktoré mala jedna zo stredných škôl. Na okružných križovatkách od sídliska Juh bol chaos, autá sa snažili dostať na hlavnú cestu, ale tá bola prepchatá. Kolabovala aj tepna od Auparku a priľahlých ulíc ku Krajinskej ceste. Kolóny boli tiež na Banke od Havrana, od Ducového i od Ratnoviec.
Podľa našich informácií mali mať cestári už minulý utorok povrch pripravený na zhotovenie prvej vrstvy asfaltu. „Mali by sme ju dávať v stredu,“ povedal jeden z mužov, ktorí regulovali dopravu.
Pravda však bola iná, v stredu vraj ešte nebolo na rekonštruovanom úseku ani zrnko asfaltu. Ten sa tam objavil až neskôr. A tak kolóny, ktoré sa na začiatku týždňa robili v Piešťanoch, pokračovali aj v ďalších dňoch.
Súbežne s frézovaním asfaltu vykonávala ďalšia partia stavbárov spevňovanie svahu pod cestou nad Obtokovým ramenom Váhu, neďaleko Penziónu Benátky. Tam odkryli spraš aj ďalšie vrstvy betónu, svah nanovo ošalovali a do pripravených „foriem“ naliali spevňovací betón. Aj z toho dôvodu bol chodník pre peších, ktorý sa nachádza pod cestou, nepriechodný. V týchto miestach bolo nebezpečné pohybovať sa. A tak peší a cyklisti využívali čiastočne priechodný Kolonádový most, ktorý je tiež v rekonštrukcii.
Rekonštrukciu cesty na Banke podobne ako opravu Krajinského mosta realizuje Trnavský samosprávny kraj. Ten investuje do modernizácií ciest druhej triedy takmer desať miliónov eur. Vodičov teda čakajú vynovené úseky ciest v piatich okresoch s celkovou dĺžkou približne 20 kilometrov.
Viera Dusíková