Na stanici je nedostatok miest pre bicykle i autá
Európsky týždeň mobility ľudí nabáda, aby na prepravu využili radšej ekologickejšie spôsoby, napríklad autobusy, vlaky, bicykle či kolobežky. Mnohí však nepracujú v Piešťanoch, ale za prácou dochádzajú do susedných regiónov. Využiť tak musia železničnú alebo autobusovú stanicu.
Prísť na stanicu autom a nájsť voľné parkovacie miesto v čase špičky je umenie. Parkovacích miest je tam žalostne málo a okolité ulice sú tiež nadmerne vyťažené statickou dopravou. Ak teda chcete ušetriť čas, ktorý by ste inak využili na parkovanie, presadnete na bicykel. Lenže po príchode na stanicu je jasné, že ani s parkovaním bicyklov to nebude ružové. Stojany praskajú vo švíkoch a voľné miesto sa dá nájsť len náhodne.
Ďalším problémom stanice je jej vybavenosť. V lete si cestujúci na vlak bez problémov počkajú aj vonku, no horšia situácia nastáva v zime. Priestor čakárne v budove stanice je kapacitne obmedzený a odchody vlakov z Piešťan sú každú hodinu v oboch smeroch približne v tom istom čase. Na stanici teda čakajú cestujúci na dva vlaky súčasne.
Iste by pomohla napríklad aj možnosť dať si niečo teplé – kávu, čaj či koláč. V súčasnosti je dostupná jedna trafika, reštauračné zariadenie, kde si cestujúci môžu dať langoš alebo vyprážaný syr, a niekoľko pohostinstiev oproti stanici.
Ešte o čosi náročnejšie podmienky majú cestujúci, ktorí využívajú autobusy. Keď v roku 2015 jeden z celoštátnych denníkov zaradil piešťanskú autobusovú stanicu medzi najškaredšie stanice na Slovensku, pýtali sme sa v tom čase spoločnosti SAD Trnava na budúcnosť tejto časti Piešťan. Mala byť začatá príprava na projekt rekonštrukcie, no ani po štyroch rokoch nie je jasné, kedy a či vôbec sa s niečím takým začne. Ale možno by na úvod stačilo cestujúcim zabezpečiť aspoň osvetlenie vo večerných hodinách, aby sa v absolútnej tme nemuseli cítiť nebezpečne.
V konečnom dôsledku pri pohľade na stojany treba povedať, že Piešťanci sú ochotní dochádzať na stanicu aj na bicykloch a využívať verejnú dopravu. Ale možno by ich pribudlo ešte o čosi viac, ak by boli dostupnejšie bezpečné odkladacie priestory pre bicykle, alebo ak by mestská autobusová doprava korešpondovala napríklad s odchodmi a príchodmi vlakov.