„Les“ reklamných pútačov na pešej zóne radnica výrazne preriedi
Schvaľovanie prenájmu mestského majetku sa premenilo na boj poslancov proti reklamnému smogu. I tak by sa dal charakterizovať bod rokovania júnového mestského zastupiteľstva, v ktorom si chcela piešťanská radnica od poslancov nechať schváliť návrh podmienok verejnej obchodnej súťaže na prenájom svietiacich reklamných plôch, takzvaných citylightov.
Piešťanská radnica je vlastníkom asi osemdesiatich reklamných presklených vitrín rozmiestnených po celom území mesta. Tie boli do minulého roka v prenájme u privátnej reklamnej spoločnosti. Potom, ako bola zmluva medzi mestom a nájomcom na základe vzájomnej dohody ukončená, potrebuje radnica tieto plochy opäť niekomu zveriť do starostlivosti. A tak úradníci pripravili materiál, v ktorom mesto definuje podmienky verejnej obchodnej súťaže na nájom týchto vitrín.
Poslancov však zrejme inšpirovala majiteľka vily Astoria Eva Juristová, ktorá v bode určenom pre vystúpenia verejnosti ukázala poslancom fotografiu najfrekventovanejšej časti pešej zóny vedúcej medzi vilou Astoria a reštauráciou Páv smerom ku Kolonádovému mostu. Na snímke je vidieť, že tento úsek pešej zóny je reklamnými plochami doslova zamorený. A spolu s fotkou reálneho stavu E. Juristová poslancom ukázala náhľad, na ktorom boli za pomoci počítačovej grafiky reklamné pútače odstránené. Zároveň vo svojom vystúpení požiadala o možnosť tieto reklamné vitríny na vlastné náklady odstrániť.
Pešia zóna: stav po odstránení reklamných plôch, počítačovou grafikou. autor foto: Eva Juristová
A tak o čosi neskôr v rámci diskusie k podmienkam prenájmu reklamných vitrín poslanci prijali uznesenie, v ktorom radnicu zaviazali odstrániť takmer dve desiatky týchto zariadení. V tých počtoch sú zahrnuté aj všetky citylighty spred Astorie.
Jozef Vojčiniak, foto: Eva Juristová