Jeseň plná aktivít v spojenej škole
Žiaci Spojenej školy v Piešťanoch sa počas školského roka rozhodne nenudia. Pedagógovia pre nich pravidelne pripravujú mnoho zaujímavých aktivít, ktorými si rozvíjajú zručnosti a vždy sa môžu tešiť na nové a nové zážitky.
V škole už tradične pripravili podujatia týkajúce sa sviatkov. Nezabudli na sté výročie založenia Československa, pričom si spomenuli na Milana Rastislava Štefánika. Pripomenuli si aj 203. výročie narodenia Ľudovíta Štúra, oboznámili sa s jeho životom a čítali si z jeho diel.
V budove na Žilinskej ceste nemohlo chýbať ani vyrezávanie tekvíc. Spestrili si ním 25. októbra hodinu vlastivedy. Strašidlá dostali i mená – Bubo a Bojko.
V spojenej škole sa tiež uskutočňuje niekoľko projektov. V októbri na hodinách telesnej výchovy, teda dvakrát týždenne, precvičovali aktivity z ôsmich oblastí podľa príručky Mladí športovci Special Olympics, čo je športovo-zábavný program pre deti s alebo bez mentálneho postihnutia. Pomocou týchto aktivít si žiaci zdokonalili svoje motorické zručnosti, zistili, v ktorých sú šikovnejší či v ktorých zaostávajú. Učitelia môžu v priebehu roka vo vyučovaní naďalej príručku využívať, a tak prispievať k formovaniu pozitívneho vzťahu k telesnej výchove, pohybovým aktivitám a športu.
Okrem toho sa školáci v októbri zapojili do projektu Hovorme o jedle. Oboznámili sa s významom mäsa a rýb a ich účinkom na naše zdravie. Zdokonalili sa v rozlišovaní a v triedení jednotlivých druhov domácich a voľne žijúcich zvierat, z ktorých získavame mäso. Naučili sa rozlišovať morské a sladkovodné ryby. Získali poznatky o mäsových a rybacích výrobkoch, ktoré si môžu zakúpiť alebo pripraviť doma. Nadobudli vedomosti o prikrmovaní, lovení a rozlišovaní divej zveri. Niektorí žiaci dokonca pripravovali jednohubky s rybacou a vajíčkovou nátierkou s naklíčenou fazuľou mungo. Na záver sa rozdelili do skupín, kde maľovali, strihali, lepili a vytvorili projekt na počítači.
Neskôr sa žiaci zamerali na vajcia a strukoviny. Prezentáciou sa dozvedeli o ich význame. Aké vajíčka uprednostniť a ako ich v obchode vyhľadať. Pomocou videonahrávky sa naučili rozlišovať, kedy je vajíčko čerstvé a kedy pokazené. Taktiež získali poznatky o význame strukovín, ich rozdelení a ako naklíčiť fazuľu mungo. Zamerali sa hlavne na fazuľu, hrášok, šošovicu a sóju.
Žiaci pozerali rozprávku Nespavé vajíčko a Janko Hraško. Dopĺňali a vyfarbovali pracovné listy, pomocou rôznych strukovín vytvárali obrázky rýb. Ochutnávali a pripravovali cestovinový šalát s mäsom a jednohubky s nátierkou hummus zo strukovín.
(am). zdroj: Spojená škola