Centrum Piešťan zahaľuje reklamný smog
Komisia pre kultúru Mestského zastupiteľstva v Piešťanoch rokovala na svojom minulotýždňovom zasadnutí aj o reklamnom smogu. Je ním totiž zaplavená centrálna mestská zóna.
Túto tému počas rokovania o predĺžení nájmu mestských pozemkov pre umiestnenie citylightov na Winterovej ulici otvorila členka komisie Dominika Rusnáková. Podľa nej je tento spôsob prezentácie zastaraný a piešťanská pamiatková zóna je už i tak zaplavená množstvom nevhodných reklám.
Dominika Rusnáková ako príklad nehodiacej sa reklamy uviedla vizuálny smog v podobe reklamných stojanov ponúkajúcich tovar či služby pred jednotlivými prevádzkami na pešej zóne. „Mesto by malo spracovať podmienky umiestňovania reklamy v centrálnej mestskej zóne a ich umiestnenie podmieniť súhlasom pamiatkového úradu,“ vysvetlila členom komisie.
Ako príklad uviedla rôzne figuríny pred predajňami s odevmi, stojanové reklamné pútače aj chladničky olepené reklamnými samolepkami. Predsedníčka komisie Adriana Drahovská v tejto súvislosti spomenula, že mestu chýba pozícia hlavného mestského architekta, ktorý by mohol pri svojej práci zastrešovať i túto oblasť. Posudzoval by tiež vhodnosť umiestnenia reklamných pútačov z hľadiska ich vplyvu na prostredie, v ktorom sa nachádzajú.
Na pretras potom prišiel aj drevený smerník, ktorý v mestskom parku umiestnili Služby mesta Piešťany a do prostredia tejto národnej kultúrnej pamiatky nezapadá. Píšeme o tom v samostatnom článku.
Jozef Vojčiniak