Maďari bavili najchytľavejšími áriami
„Maďarov milujem aj preto, lebo mi je s nimi ľudsky dobre a vedia sa baviť,“ hovorievala vraj kedysi dávno pôvabná ako prútik tenká rakúsko-uhorská cisárovná Sisi. Jej slová mohli po takmer dvesto rokoch, v stredu 27. januára, potvrdiť i návštevníci Kongresového centra Slovenských liečebných kúpeľov v Piešťanoch. Najkrajšie árie svetových opier a operiet nielen zaspievali, ale aj odtancovali maďarskí sólisti.
Publiku sa predstavili v programe Vivat opera a opereta. Umelcov na klavíri sprevádzal Valér Hegedüs. V drvivej väčšine skladby zahral spamäti. Maďarská rapsódia Liszta či Parafráza z Rigoletta od Verdiho v jeho podaní vyvolala búrlivý potlesk. Diváci mali pocit, že skúsený hudobník s prstami len tak lietajúcimi po klávesnici prejde z vážnej hudby rovno k džezu.
Zo spevákov si najviac ovácií vyslúžila sopranistka Krisztina Szeredy. Dvořákovu Rusalku, Grófku Maricu alebo Lehárovu Cigánsku lásku zaspievala s takým presvedčením a dramatickým výrazom, že človek jej veril každé slovo či gesto. Pastvou pre oči sa stalo i vystúpenie drobučkej subrety, blondínky Pohly Boglarky, a dvojmetrového tenora Gabora Jenei. Previedli perfektné tanečné kreácie, dokonca tenký a dlhý G. Jenei pri Kalmánovej piesni Jaj, cica urobil v baletných nohaviciach roznožku. Najmä mužské publikum až zhíklo od údivu a očakávanej bolesti, ale získal si rešpekt. Gabor sa usmieval a víťazoslávne zdvihol ruky.
V závere prvej aj druhej časti koncertu vyšli všetci účinkujúci na pódium a zaspievali spoločne Verdiho Libiamo z La Traviaty a pieseň Joj Mamám z Čardášovej princeznej E. Kálmána.