T. Vrábel: Najviac nás podporujú rodičia
Piešťanskí rally pretekári Tomáš Vrábel a Pavol Michalec sú už v polovici sezóny Slovenského Rally Pohára (SRP) a vo svojej kategórii do 1400 kubických centimetrov sa nachádzajú na druhej priečke. Na to, ako vidí priebeh a budúcnosť tejto sezóny, sme sa opýtali jazdca Tomáša Vrábla.
V priebežnom hodnotení SRP ste druhí. Ako hodnotíte vaše doterajšie pôsobenie v sezóne?
Veľmi sa nám darilo v Topoľčanoch, kde sme odjazdili kvalitné preteky a skončili na druhom mieste. Dá sa povedať, že z auta sme dostali maximum a niekoľko silných súperov sme porazili v priamom súboji. Jednu rýchlostnú skúšku sa nám dokonca podarilo vyhrať. Konkurenti s výkonnejšími autami mali zopár technických problémov, čo nám tiež pomohlo k dobrému umiestneniu a zároveň nás to posunulo na druhé miesto v celkovom hodnotení pohára.
Okrem Topoľčian ste sa zúčastnili aj pretekov v Prešove, kde ste skončili tretí. Ste s týmto výsledkom spokojný?
Veľmi sa nám darilo v Topoľčanoch, kde sme odjazdili kvalitné preteky a skončili na druhom mieste. Dá sa povedať, že z auta sme dostali maximum a niekoľko silných súperov sme porazili v priamom súboji. Jednu rýchlostnú skúšku sa nám dokonca podarilo vyhrať. Konkurenti s výkonnejšími autami mali zopár technických problémov, čo nám tiež pomohlo k dobrému umiestneniu a zároveň nás to posunulo na druhé miesto v celkovom hodnotení pohára.
Okrem Topoľčian ste sa zúčastnili aj pretekov v Prešove, kde ste skončili tretí. Ste s týmto výsledkom spokojný?
Vzhľadom k niekoľkým technickým problémom, ktoré sa vyskytli, je to umiestnenie celkom dobré, aj keď mohlo byť lepšie. No na topoľčianskej rally sme zajazdili určite lepšie.
V Prešove ste vyskúšali novú prevodovku. Je rozdiel medzi starou a novou prevodovkou citeľný?
V Prešove ste vyskúšali novú prevodovku. Je rozdiel medzi starou a novou prevodovkou citeľný?
Je to neporovnateľné. Je veľká škoda, že sme sa k nej dostali až teraz, lebo takéto niečo patrí k základnej výbave pretekárskeho auta. Oproti starej prevodovke má omnoho kratšie prevody, čo umožňuje aj napriek rovnakému výkonu motora lepšie zrýchlenie. Hustejšie odstupňovanie tiež pomáha pri prejazde zákrut – motor je udržiavaný vo vysokých otáčkach.
Už tri roky jazdíte na „štvorkolke“ Daihatsu Charade. Neplánujete zmenu auta?
V najbližšom období asi nie, pretože nám to finančná situácia nedovoľuje. Pravdupovediac, sme radi, keď nájdeme peniaze na úhradu výdavkov spojených s nákladmi na absolvovanie celej sezóny.
Ďalšie podrobnosti si prečítate v rozhovore, ktorý nájdete v aktuálnom vydaní Piešťanského týždňa.