Piešťanec Patrik Nemec skončil na bronzovej pozícii
Piešťanský automobilový pretekár Patrik Nemec pokračoval aj v tomto roku v prestížnom seriáli Škoda Octavia Eastern Europen Cup 2011. V celkovom hodnotení napokon obsadil výborné tretie miesto. V tomto roku sa seriál spojil s Clio Cupom, čo bolo pre jazdcov spestrením, pretože to prinieslo aj zmenu v poriadaní pretekov na významných zahraničných okruhoch.
O prvenstvo súťažilo 30 jazdcov z celej Európy a seriál sa začal pretekmi na nemeckom Hockenheime. Ten Nemec veľmi dobre pozná z čias pôsobenia v BMW Challenge, takže nemal väčšie problémy s orientáciou na trati. Vo veľmi vyrovnaných pretekoch obsadil štvrtú a tretiu priečku. Ďalšie preteky boli na Slovakiaringu v Orechovej Potôni.
„Ako domáci jazdec som mal výhodu znalosti trate, no neskôr sa ukázalo, že to bolo predčasné kalkulovanie. Po dobrej kvalifikácii som obsadil v prvých pretekoch tretie miesto a do druhých som odštartoval z prvej pozície. Veril som, že by z toho mohlo byť aj celkové prvenstvo v pretekoch. Bol som si totiž istý autom aj sám sebou. No hneď po odštartovaní som dostal poriadnu ranu do ľavého boku a potom ešte jednu a moje nádeje na dobré umiestnenie zhasli. Snažil som sa, aby som nedostal „hodiny", pretože to by zapríčinilo hromadnú haváriu. Keď som s poškodeným autom vchádzal do prvej zákruty, prišli ďalšie dve rany. Auto bolo zdemolované, všetky nápravy poškodené, o plechoch ani nehovorím," vylíčil nám situáciu z domáceho okruhu Patrik. Jeho tím sa snažil dať auto do ďalších pretekov na nemeckom Nürburgringu do poriadku, no nepodarilo sa. Preto Nemec ani nepredpokladal, že by ešte mohol v Nemecku štartovať.
„Tesne pred pretekmi mi však zavolal promotér, či nemám záujem štartovať s jeho náhradným autom, ktoré zostalo voľné. Ja som, samozrejme, súhlasil. Bolo to však dosť narýchlo a auto nebolo nastavené podľa mojich predstáv, ale zvládli sme to celkom dobre," opísal situáciu pred týmito pretekmi P. Nemec. Na Nürburgringu obsadil v prvých pretekoch tretie miesto a v druhých bol štvrtý. Na požičanom aute to bola celkom slušná bilancia. Ďalšie preteky v nemeckom Oscherslebene Patrik vynechal pretože, jeho vozidlo nebolo ešte schopné jazdy, čo využili jeho konkurenti.
Rozhodli posledné preteky
V druhej polovici sezóny sa seriál presunul na dobre známe české okruhy v Moste a Brne. Keďže už mal k dispozícii bezchybne pripravené auto, mohol zabojovať o najvyššie priečky. „Vedel som, že ak chcem bojovať o prvé miesto, nesmiem spraviť žiadnu chybu a musím tvrdo zabojovať. Po kvalifikácii sme síce mali malé problémy s doladením podvozku, ale do prvých pretekov bolo všetko v poriadku. Preteky som si užíval, pretože pred štartom začalo poriadne pršať a ja na vode viem jazdiť veľmi dobre," prezradil nám piešťanský automobilový pretekár. To, že hovoril pravdu, ukázalo aj celkové druhé miesto, keď za víťazným Čechom Pekařom zaostal len o pol sekundy. „Ak by sa šlo ešte jedno kolo, zrejme by som bol prvý. Pred tretím v cieli som mal náskok až 25 sekúnd," okomentoval tieto preteky Patrik.
Druhé preteky sa už išli na suchej trati a Nemec v nich obsadil pekné druhé miesto. Ani to mu v priebežnom hodnotení seriálu nestačilo pred poslednými pretekmi na pódiové umiestnenie. Na bronzovú priečku však strácal len 12 bodov. O tom, či sa napokon Patrik dostane na stupne pre víťazov, sa rozhodovalo v posledných pretekoch. Bola nimi Jesenná cena Brna.
Po kvalifikácii odštartoval Nemec z tretieho miesta a po dramatickom priebehu napokon skončil v prvých pretekoch na druhom mieste za Čechom Brejlom. Obom však pomohlo to, že dovtedy vedúci Pekař musel v poslednom kole tesne pred cieľom pre poruchu motora odstúpiť. Do druhých pretekov odštartoval piešťanský jazdec z druhej pozície, no už vo štvrtom kole sa prebojoval do čela štartovného poľa a vedúcu pozíciu si udržal až do konca pretekov. Navyše Brejla, ktorý bol jeho najväčším súperom o celkové tretie miesto v celom seriáli, pre defekt preteky nedokončil. Po zrátaní bodov sa dostal Nemec na tretie miesto v celkovom poradí Škoda Octavia Eastern Europen Cupu 2011.