Piešťany chystajú 25. ročník regaty juniorov
PIEŠŤANY/BRATISLAVA – Funkcionári Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky (SZRK) v týchto dňoch finišujú s prípravou 25. ročníka medzinárodnej juniorskej regaty, ktorej dejiskom bude počas najbližšieho víkendu piešťanská Sĺňava (28. – 29. mája). Regaty sa zúčastnia výpravy z Maďarska, Poľska, Nemecka, Srbska, Austrálie, Estónska, Cypru či Japonska.
Aj napriek tomu, že Ministerstvo školstva, výskumu, vedy a športu SR ešte stále nezverejnilo, či rýchlostní kanoisti na toto tradičné podujatie získajú nejakú štátnu dotáciu, organizátori vedia, že v Piešťanoch koncom mája privítajú silné výpravy juniorov najmä z Maďarska, Poľska, Nemecka a Srbska. Medzi 230 účastníkmi piešťanskej regaty popri talentovaných Slovákoch nebudú chýbať ani mladí pretekári z Austrálie, Estónska, Rakúska, Česka, Cypru a Japonska.
"Cyperskí rýchlostní kanoisti k nám prídu v rámci podporného programu rozvoja tohto športu v krajine. Hradíme im ubytovanie a stravu. Podobne sa chceme postarať aj o výpravu Japoncov, ktorých nedávno postihlo silné zemetrasenie. Ako prejav solidarity s Japonskom chceme im pomôcť s celým pobytom v Piešťanoch," povedal generálny sekretár SZRK a riaditeľ piešťanskej regaty v jednej osobe Boris Bergendi. Netajil však rozčarovanie nad tým, že piešťanská regata nedostala od rezortného ministerstva žiadnu finančnú dotáciu. "Je smutné, že je už pomaly jún a my stále nevieme, koľko peňazí tento rok na činnosť dostaneme – a najmä kedy ich dostaneme. O mesiac máme majstrovstvá Európy v Belehrade, kde budú štartovať pretekári pripravujúci sa na MS a olympijskú kvalifikáciu, a na zväze netušíme, akým spôsobom vyrovnáme všetky finančné záväzky. Takáto situácia v našom športe ešte nebola," konštatoval Boris Bergendi.
Program v Piešťanoch vypracovali organizátori tak, aby sa v piatok odjazdili všetky súťaže na 500 metrov, v sobotu sú naplánované preteky na jeden kilometer a nedeľa bude vyčlenená pre súťaže na 200 m. "Príprava takej veľkej regaty nie je jednoduchá, lebo okrem problémov s financiami, musíme natiahnuť 12 kilometrov lán, zabezpečiť štartovacie zariadenie, sprievodné motorové člny, rozhodcov. Všetko treba spraviť tak, aby preteky spĺňali prísne medzinárodné kritériá. V Račiciach to robia traja dôchodcovia, u nás si to musíme urobiť sami vo vlastnej réžii," priblížil V. Bergendi všedný pracovný deň organizátorov piešťanskej regaty.