História populárnej hudby od 50. rokov 20. storočia (29)
V 80. rokoch sa k predstaviteľom belošského soulu zaradili takí speváci ako Hall and Oates alebo George Michael. Objavili sa na popredných miestach amerického rhythm and bluesového rebríčka, ktorý bol doménou černošských umelcov.
V januári 1982 skončila na vrchole dvojica Daryl Hall and John Oates s piesňou I Can’t Go For That. Z 13 piesní na vrchole rebríčka bola jedinou interpretovanou spevákmi bielej pleti. Zaujímavosťou je, že od júna 1982 sa začal rebríček označovať novým termínom Black Singles Chart. V júni 1988 obsadil vrchol rebríčka George Michael s piesňou One More Try, v novembri 1990 skončila prvá Mariah Carey s Love Takes Time. PSYCHADELIC SOUL bol významným smerom soulovej hudby na prelome 60. a 70. rokov.
https://www.youtube.com/watch?v=nrXC1oYbBp4
Týmto termínom sa označovala soulová tanečná hudba s rozsiahlymi aranžmá a pompéznymi zvukovými efektmi. V textoch sa objavovali politické, často militantné narážky a odkazy na aplikáciu halucinogénnych drog. V jeho vývoji zohrali významnú úlohu producenti Norman Whitfield, Isaac Hayes a hudobník a George Clinton. K reprezentantom tohto smeru sa zaradili Rotary Connection, Temptations alebo Parliament. FUNK predstavuje hudobný smer černošského soulu zdôrazňujúci najmä energickú, často surovú rytmickú štruktúru s dôrazom na basovú linku. Akustická alebo elektrická basa pôsobí často ako perkusívny nástroj, pričom rytmický podklad je spestrovaný krátkymi brejkmi dychových nástrojov.
(Pokračovanie v budúcom čísle)