Mesto bude úradovať aj cez internet

  • Nezaradené
  • 23. apríla 2009, 11:54
  • Autor:A. Drahovská

Na aprílovom zasadnutí mestského zastupiteľstva sa poslanci zaoberali aj koncepciou rozvoja informačných systémov. Jednou z jeho častí je návrh elektronickej podateľne, kde si občania budú môcť podať cez internet žiadosť, sťažnosť, zaevidovať alebo odhlásiť psa, poslať daňové priznanie a vyplniť ďalšie formuláre.

Na portáli mesta bude tiež fungovať sprievodca životnou situáciou, ktorá návštevníka webovej stránky naviguje k príslušným tlačivám a informatívna zóna, kde si po zadaní prideleného kódu môže skontrolovať vybavenie svojej žiadosti, pozrieť sa, či má zaplatené dane alebo poplatky.
Okrem toho radnica pripravuje aj verejne prístupnú digitálnu technickú mapu, ktorá bude slúžiť ako podklad pre urbanizmus a bude obsahovať všetky dáta pre územný rozvoj, zeleň, inžinierske siete či dopravu.
E-úrad by mal byť previazaný aj na ďalšie inštitúcie a kataster nehnuteľností. Podľa prednostky mestského úradu Denisy Bartošovej dodávateľ informačných systémov pre samosprávy vybral Piešťany ako pilotné mesto do svojho projektu a začne práve elektronickou úradovňou.
Jej plná prevádzka okrem financií, ktoré bude mesto žiadať aj od vlády, však stroskotáva na probléme elektronického podpisu, ktorý bolo doteraz problematické získať a používa ho len veľmi málo ľudí.
„Občan napíše žiadosť, ale ak nemá elektronický podpis, je neplatná a nemôžeme ju vybavovať. Vieme ju prijať, prideliť, ale chýbajú jej náležitosti zo zákona." Mesto bolo v skúšobnej prevádzke už minulý rok, ale prvé elektronické žiadosti bude zrejme vybavovať až v roku 2010.

0 Shares

Najnovšie správy

Podľa aktuálnych informácií v polovici Piešťan nejde prúd. Zasiahnuté su najmä "Staré Piešťany", kde nefunguje ani pouličné osvetlenie. Porucha by…
  • 16.01.2025, 17:22
  • Piešťanský týždeň / Nezaradené / Piešťany / Spravodajstvo / Región
piatok, 17. januára 2025
Meniny má Nataša, zajtra Bohdana